Hej.
Jeg synes efter jeg har installeret ubuntu på den maskine som jeg bruger som anlæg mere eller mindre, hvilket vil sige jeg afspiller alt musik via den over mit anlæg.
Jeg har bemærket det ikke spiller så højt som det plejer? Jeg bruger Audacious til at afspille min musik med og kan se man kan vælge nogle forskellige mixere, er det noget derinde jeg skal se på?
Det er ikke alle afspillere der er lige lave, så jeg går ud fra de som standard bruger forskellige mixere, men jeg vil gerne have den bedst mulige lyd, så hvad gør jeg?
Laver som regel alle mine CD'er til FLAC for at få bedst muligt kvalitet før WAVE formatet, så det er klart det skal lyde ordentligt, også når man har et dyrt anlæg.
Oplevede samme problem på en anden kammerats PC jeg installeret Ubuntu på da han køre med optisk lyd ud da han har et 7.1 surround anlæg, så derfor var det ikke helt nemt at sætte op hvorimod de andre systemer jeg har sat op, der har lyden virket som standard uden problemer.
På forhånd tak.
Meget lav lyd i ubuntu? (LØST)
-
- IRC nickname: Sp0t
- Geografisk sted: Jamaica
Meget lav lyd i ubuntu? (LØST)
Senest rettet af Spotten 7. nov 2009, 16:40, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Meget lav lyd i ubuntu?
Spotten skrev:Hej.
Jeg synes efter jeg har installeret ubuntu på den maskine som jeg bruger som anlæg mere eller mindre, hvilket vil sige jeg afspiller alt musik via den over mit anlæg.
Jeg har bemærket det ikke spiller så højt som det plejer? Jeg bruger Audacious til at afspille min musik med og kan se man kan vælge nogle forskellige mixere, er det noget derinde jeg skal se på?
Det er ikke alle afspillere der er lige lave, så jeg går ud fra de som standard bruger forskellige mixere, men jeg vil gerne have den bedst mulige lyd, så hvad gør jeg?
Laver som regel alle mine CD'er til FLAC for at få bedst muligt kvalitet før WAVE formatet, så det er klart det skal lyde ordentligt, også når man har et dyrt anlæg.
Oplevede samme problem på en anden kammerats PC jeg installeret Ubuntu på da han køre med optisk lyd ud da han har et 7.1 surround anlæg, så derfor var det ikke helt nemt at sætte op hvorimod de andre systemer jeg har sat op, der har lyden virket som standard uden problemer.
På forhånd tak.
gå i terminalen og skriv
Kode: Vælg alt
alsamixer
du navigere rundt med piletasterne
-
soundpartner skrev:Spotten skrev:Hej.
På forhånd tak.
gå i terminalen og skrivsørg for at "master". "pcm" og "front" er skruet op på 100%Kode: Vælg alt
alsamixer
du navigere rundt med piletasterne
Den står på 100% i alt.
Smider jeg en mp3 fil på skrivebordet, holder musen over den, uden at trykke på den, afspilles den MEGET højere end når jeg afspiller den i Audacious.
Er det mon noget jeg kan stille i Audacious? Lyden er også på 100% der, man kan se man kan vælge forskellige mixere, og den står ikke på ALSA, men på en pulse.
På forhånd tak.
-
- IRC nickname: Snigepige
- Geografisk sted: Nykøbing Mors
Hey
Jeg havde samme problem, men er gået over til at bruge VLC hvis jeg gerne vil have krudt på lyden, den kan gi noget mere end ellers, prøv det hvis du kan komme overens med VLC :O)
Jeg havde samme problem, men er gået over til at bruge VLC hvis jeg gerne vil have krudt på lyden, den kan gi noget mere end ellers, prøv det hvis du kan komme overens med VLC :O)
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige
-
- Geografisk sted: Odense
Du kan prøve om Qmmp kan spille højere, det minder meget om Audacious.
Mvh Simon
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Prøv at fedte lidt med indstillingerne for i audacious under:
Preferences -> Plugins -> Effects -> "AudioCompressor AGC Plugin".
-
snigepige skrev:Hey
VLC har samme problem, dog kan man skrue ekstra op ja, men 100% giver samme resultat som med Audacious
-
elkoger skrev:Du kan prøve om Qmmp kan spille højere, det minder meget om Audacious.
Ellers tak! zob's forslag, hjalp en del!
-
zob skrev:Prøv at fedte lidt med indstillingerne for i audacious under:
Takker! Lyder til det hjalp en smule på det!
Hvad er forklaringen bag det??
Kan det være samme problem min ven har med sit optiske lyd i ubuntu?
På forhånd tak.