har installeret Ubuntu på min EeePC 900 og har næstan fået det hele til at virke ( Virker virkelig godt, og hurtig )
Har et problem med at få " echo -e "\a" " til at give lyd fra sig. Lyddelen virker ellers fint. Bruger pc' en
til at lave script som tjekker forskellige ting på nettet og skulle så give akustisk alarm for visse
indsamlede data. Har fundet en måde at få den til at larme men vil blive glad hvis en kunne hjælpe mig med
at få den rigtige "alert" til at virke .
VH ajens
problem med echo -e "\a"
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: problem med echo -e "\a"
ajens skrev:har installeret Ubuntu på min EeePC 900 og har næstan fået det hele til at virke ( Virker virkelig godt, og hurtig )
Har et problem med at få " echo -e "\a" " til at give lyd fra sig. Lyddelen virker ellers fint. Bruger pc' en
til at lave script som tjekker forskellige ting på nettet og skulle så give akustisk alarm for visse
indsamlede data. Har fundet en måde at få den til at larme men vil blive glad hvis en kunne hjælpe mig med
at få den rigtige "alert" til at virke .
VH ajens
echo -e "\a" virker ikke på laptops, da de ikke har en buzzer. (en dims der giver en lyd fra sig når der sættes en jævnspændig (DC) hen over den).
En buzzer er ikke en højttaler. En højttaler virker kun med vekselstrøm (AC), og oftest på en frekvens fra 20 Hz til 20 KHz, og på en laptop-højttaler fra en væsentlig højere frekvens (mangler bas).
Mon ikke du kan konfigurere din shell (bash?), så den smider en lyd ud til lydkortet, hvis den møder et "\a" tegn?
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags