Hej.
Jeg søger et alternativ til DVD95, som konvertere DVD9 til DVD5, helst i iso eller img formatet.
Grunden til dette er at programmet DVD95 er meget dårligt understøttet sprogligt, det er vidst fransk så vidt jeg kan tyde og kun få ting er oversat.
På forhånd tak.
DVD 9 5 alternativ?
-
- IRC nickname: Sp0t
- Geografisk sted: Jamaica
-
- Geografisk sted: Køge
Re: DVD 9 5 alternativ?
Du kan prøve med KDE programmet k9copy.
-
- Geografisk sted: Albertslund
Artificial Intelligence skrev:Du kan prøve med KDE programmet k9copy.
Det program vil jeg også gerne anbefale meget kraftigt, da der er meget simpelt og let at arbejde med, og jeg havde samme problem med DVD95, da jeg ikke kan fransk
Hilsen Kenny
-
Mange tak til jer begge! Havde dog kig på det allerede, men HADER KDE programmer i min ubuntu, det passer bare IKKE sammen i mine øjne.
Jeg kørte før Kubuntu og skiftede til Ubuntu da jeg ikke kan lide Kubuntu på nogen måde, altså det grafiske.
Men der kommer vel nogle godter i 9.10? Som f.eks gør man ikke skal bruge 2 brænderprogrammer fordi man både brænder IMG og ISO, og Brasero (Standardprogrammet i ubuntu), kan IKKE tage IMG filer. Der er man igen tvunget over i KDE programmer som k3b, som jeg heller ikke bryder mig om.
Det er jo kendt i linux at man kan få det som man vil! Ellers må jeg indrømme jeg er lidt skuffet efter at have skiftet fra Windows Vista som var det første anstændige Windows Operativsystem som kørte nogenlunde anstændigt, men jeg kan nu godt lide mine ubuntu maskiner, og ser mig nødsaget til at få løst dette problem da jeg simpelthen nægter at kravle tilbage på winbl0ws.
På forhånd tak.
Jeg kørte før Kubuntu og skiftede til Ubuntu da jeg ikke kan lide Kubuntu på nogen måde, altså det grafiske.
Men der kommer vel nogle godter i 9.10? Som f.eks gør man ikke skal bruge 2 brænderprogrammer fordi man både brænder IMG og ISO, og Brasero (Standardprogrammet i ubuntu), kan IKKE tage IMG filer. Der er man igen tvunget over i KDE programmer som k3b, som jeg heller ikke bryder mig om.
Det er jo kendt i linux at man kan få det som man vil! Ellers må jeg indrømme jeg er lidt skuffet efter at have skiftet fra Windows Vista som var det første anstændige Windows Operativsystem som kørte nogenlunde anstændigt, men jeg kan nu godt lide mine ubuntu maskiner, og ser mig nødsaget til at få løst dette problem da jeg simpelthen nægter at kravle tilbage på winbl0ws.
På forhånd tak.
-
- Geografisk sted: Køge
Det vil sige du heller ikke bruger VLC som også er baseret på QT engine? 0.o`
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Spotten skrev:Mange tak til jer begge! Havde dog kig på det allerede, men HADER KDE programmer i min ubuntu, det passer bare IKKE sammen i mine øjne.
På forhånd tak.
Jeg kan godt forstå hvad du mener. Men er det virkelig vigtigere for dig at alt passer perfekt sammen end at få løst opgaverne? Fordelen i Linux er jo netop at du kan blande tingene mellem hinanden, hvis du har behov for det.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
Artificial Intelligence skrev:Det vil sige du heller ikke bruger VLC som også er baseret på QT engine? 0.o`
Det gør jeg så, faktisk er det min foretrukne player, MEN, jeg synes på ingen måde den "ligner" KDE's design.
Men ja, det er vel en smagssag, jeg kunne bare gode lide at bruge standardprogrammer kun, det er at foretrække man ikke skal installere alt muligt for at brænde og se film eller musik! Eet program må være nok!
Man skulle have et ALT-I-ET program der kunne ALT, uden undtagelser!
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Spotten skrev:Artificial Intelligence skrev:Det vil sige du heller ikke bruger VLC som også er baseret på QT engine? 0.o`
Det gør jeg så, faktisk er det min foretrukne player, MEN, jeg synes på ingen måde den "ligner" KDE's design.
Men ja, det er vel en smagssag, jeg kunne bare gode lide at bruge standardprogrammer kun, det er at foretrække man ikke skal installere alt muligt for at brænde og se film eller musik! Eet program må være nok!
vil det sige at da du i sin tid brugte windows, der installerede du ikke en officepakke, du brugte notepad. du installerede ikke andre players end windows medieplayer osv?
-
Warhawk skrev:Spotten skrev:Mange tak til jer begge! Havde dog kig på det allerede, men HADER KDE programmer i min ubuntu, det passer bare IKKE sammen i mine øjne.
På forhånd tak.
Jeg kan godt forstå hvad du mener. Men er det virkelig vigtigere for dig at alt passer perfekt sammen end at få løst opgaverne? Fordelen i Linux er jo netop at du kan blande tingene mellem hinanden, hvis du har behov for det.
Det er selvfølgeligt rigtigt, men jeg er bare sær! Jeg kan gode lide det er simpelt, og ikke kræver man installere flere programmer for at tingene virker.
En ting jeg ELSKER ved linux er det ikke kræver man genstarter 100 gange samt 10000 drivere før det virker, det virker bare fra start af, ellers skal man være meget uheldig, har en MSI PR200 som igennem 2år har nægtet at køre Ubuntu "ordentligt", den laver meget tit fejl, og efter hvad jeg kan forstå, er det MSI som er skyld i dette da de næsten er bygget til Windows Vista kun, i hvert fald lige denne maskine, desværre! Jeg har meget bøvl med den, får tit fejlkoder hvor der minder om en BSOD fra Windows, blot i sort skærm med en masse hvide koder jeg fatter minus af! Den reagere ikke og står bare og glor, til tider kan alle dioder finde på at stå og blinke, og der er INGEN kontakt til den, overhovedet, må tvinge den ned! Ved ikke om det kan være fordi jeg bruger 64 bit filsystem på den, og den måske bedre kan med 32? Jeg har 64 bit på denne maskine jeg sidder ved nu også, en stationær, og det virker bare! Ingen problemer.
Forstår det ikke, men det er vel bare uheld, at den ikke kan køre det ordentligt.
Kan se den er listet på det der laptoptestingcrews side.
-
soundpartner skrev:Spotten skrev:Artificial Intelligence skrev:Det vil sige du heller ikke bruger VLC som også er baseret på QT engine? 0.o`
vil det sige at da du i sin tid brugte windows, der installerede du ikke en officepakke, du brugte notepad. du installerede ikke andre players end windows medieplayer osv?
Læs mine tidligere posts! Jeg skriver lige præcis jeg måtte bruge jeg ved ikke hvor mange forskellige ting i Windows før tingene virkede, som jeg IKKE brød mig om overhovedet! Derfor jeg skiftede blandt andet, samt en masse andre gode grunde! F.eks sikkerheden! Men det er ikke for at være på tværs, jeg er virkelig glad for linux, men det ville da være en fordel hvis f.eks Brasero kunne tage IMG filer så man kan slippe for at bruge k3b til at brænde dem med. Apropos det, hvordan kan det være Brasero er MEGET længere om at brænde samme fil som k3b er? Noget med den brænder det mere sikkert eller?
Kunne også godt tænke mig når man smider en DVD i, så er der jo den skidesmarte funktion, "Kopier disk", hvis man kunne få valgmuligheden "DVD5 eller DVD9", så man ikke er tvunget til at rippe den fuldt først, for at komprimere den bagefter, eller slippe for at skulle installere programmer som f.eks DVD95 og k9copy.
Ved ikke om i kan følge mine tanker? Det er jo noget næsten alle jeg kender bruger, så ville da gå ud fra andre også kunne få glæde af disse ting.
Nu kan jeg ikke selv kode, ellers lavede jeg gerne selv programmet der kunne alle disse ting, eller hvis jeg bare vidste hvem man skulle kontakte med eventuelle forslag til ændringer.