afinstalere ubuntu

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
rene

afinstalere ubuntu

Indlæg af rene »

Hej !!
Jeg har ikke kunne styre min nysgerrighed og har prøvet ubuntu, men jeg må tilstå mit engelske er noget tilbage at ønske, og jeg forstår derfor meget lidt. Jeg havde en ide om at ubuntu kunne køres på dansk.
Hvordan får jeg ubuntu fjernet. Ubuntu ligger på en selvstændig HD.
Venlig hilsen René
Har prøvet at sætte E-mail program op, der gik kuk i det, og det forekommer umuligt at omgøre evt. fejl, idet kommandoerne ikke forståes.
René
Senest rettet af rene 8. okt 2009, 23:35, rettet i alt 1 gang.
snigepige
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: afinstalere ubuntu

Indlæg af snigepige »

Må jeg lige stille et afstikker-spørgsmål og høre hvor det er du støder på sprogbarriererne? Er det selve kommandoerne eller hvordan? Måske kan der jo findes en løsning :O)

red: kan iøvrigt henvise til https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=7945 for at give en fornuftig opstart på ubuntu :O)
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige

zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Ubuntu kan selvfølgelig sagtens køre på dansk. Man kan endda have flere systemsprog og logge ud og skifte sprog om man skulle have brug for det. Det kan være meget behændigt hvis man deler computeren med en der taler et andet sprog. (Du kan ændre det under system-administration-sprog, du kan vælge standard-sprog og du kan skifte sprog ved login-skærmen).

Når det så er sagt så deducerer jeg ud fra det faktum at du ikke spørger hvordan man skifter sprog og at du kun har et indlæg herinde, at ubuntu var et one-night-stand for dit vedkommende (bare vent, I bliver gift til sidst).

Derfor: Ubuntu på en separat HD kan du jo fjerne ved at formatere HD (partition). Hvis du har installeret via wubi, afinstallerer du bare i windows kontrolpanel tilføj/fjern programmer...

Med mindre du har hårdt brug for pladsen, så lad det dog ligge til dual-boot. Så kan du tjekke det ud fra tid til anden. "Den gror på dig" som de siger omme i Amerika.
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Artificial Intelligence »

Faktisk er den Danske sprog-pakke bedre i Ubuntu end på Windows.
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Helt enig AI.

Måske var det bare et hit'n run.
rene

Indlæg af rene »

rene skrev:Hej !!
Jeg har ikke kunne styre min nysgerrighed og har prøvet ubuntu, men jeg må tilstå mit engelske er noget tilbage at ønske, og jeg forstår derfor meget lidt. Jeg havde en ide om at ubuntu kunne køres på dansk.
Hvordan får jeg ubuntu fjernet. Ubuntu ligger på en selvstændig HD.
Venlig hilsen René
Har prøvet at sætte E-mail program op, der gik kuk i det, og det forekommer umuligt at omgøre evt. fejl, idet kommandoerne ikke forståes.
René

Jeg lader Ubuntu ligge på HD og betragter problemet som LØST. Tak for hjælpen!!
René
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Godt træk. Det skal nok ende med at blive et lykkeligt bekendtskab, bare vent...