Ting på nettet virker ikke - hvad mangler jeg?
-
- Geografisk sted: Regstrup/Tølløse, Sjælland
Ting på nettet virker ikke - hvad mangler jeg?
Jeg har lige installeret 9.04. Men forskellige ting som fx Farm Town og Happy aquarium på Facebook virker ikke nu. Når jeg åbner siden får jeg en stor grå firkant, med et play-tegn i midten, og klikker jeg på det begynder hvad-det-end-er at loade, men hakker og kommer ikke videre.
Hvad kan jeg mangle, siden det ikke virker? Og hvor finder jeg det?
Hvad kan jeg mangle, siden det ikke virker? Og hvor finder jeg det?
Det er nu engang sjovest når det virker, eller i hvert fald er nemt at få til det.
Tak til UbuntuDanmark!
HosHedvig.dk
Tak til UbuntuDanmark!
HosHedvig.dk
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Ting på nettet virker ikke - hvad mangler jeg?
Hejsa,
Du mangler Flash. Det skal være flashplugin-nonfree, som du kan installere fra Synaptic.
Har du installeret Java, codecs og alt det der?
Du mangler Flash. Det skal være flashplugin-nonfree, som du kan installere fra Synaptic.
Har du installeret Java, codecs og alt det der?
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
Okay, mange tak
Jeg har Java... Codecs??
Jeg har Java... Codecs??
Det er nu engang sjovest når det virker, eller i hvert fald er nemt at få til det.
Tak til UbuntuDanmark!
HosHedvig.dk
Tak til UbuntuDanmark!
HosHedvig.dk
-
Jeg har hentet/installeret flashplugin-nonfree nu, men det virker stadig ikke... :s
Tak til UbuntuDanmark!
HosHedvig.dk
Tak til UbuntuDanmark!
HosHedvig.dk
Kig på denne guide: http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57
Så burde du være godt på vej
Så burde du være godt på vej
-
Nu har jeg fulgt guiden, men jeg kan stadig ikke køre fx farmtown...
Hvor der skulle være en stribet blå bar der kører fra venstre mod højre, når det loader, er der i stedet en smal hvid bar, to smalle blå barer og en stribet kasse, forskudt af hinanden. Den ene af de blå bevæger sig lidt fra højre mod venstre, inden den står stille, og alle fire står og blinker/flimrer. -Og der bliver det så...
Er der andet jeg kan prøve? Enten for at komme nærmere hvad problemet er, eller for at løse det direkte..?
Jeg er rigtig glad for, at I vil hjælpe, og håber der blinker nogle flere gode ideer derude -for selvom jeg ind til videre kun har oplevet problemet ved denne slags "ligegyldige" ting, så irriterer det mig, at der er noget der ikke virker, og jeg frygter at det også vil påvirke andet, jeg bare ikke har mødt endnu...
På forhånd mange tak!
Hvor der skulle være en stribet blå bar der kører fra venstre mod højre, når det loader, er der i stedet en smal hvid bar, to smalle blå barer og en stribet kasse, forskudt af hinanden. Den ene af de blå bevæger sig lidt fra højre mod venstre, inden den står stille, og alle fire står og blinker/flimrer. -Og der bliver det så...
Er der andet jeg kan prøve? Enten for at komme nærmere hvad problemet er, eller for at løse det direkte..?
Jeg er rigtig glad for, at I vil hjælpe, og håber der blinker nogle flere gode ideer derude -for selvom jeg ind til videre kun har oplevet problemet ved denne slags "ligegyldige" ting, så irriterer det mig, at der er noget der ikke virker, og jeg frygter at det også vil påvirke andet, jeg bare ikke har mødt endnu...
På forhånd mange tak!
Tak til UbuntuDanmark!
HosHedvig.dk
Tak til UbuntuDanmark!
HosHedvig.dk
-
- Geografisk sted: Ny assens kommune
Hej jeg kan heller ikke køre alt på Facebook f.eks er YoVille ikke muligt at spille, der forsøges på at oprette forbindelse til serveren men den stopper ved 75% det irritere mig,den jeg har ubuntu på kan jeg bare ikke bruge til YoVille
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Hedvig skrev:Nu har jeg fulgt guiden, men jeg kan stadig ikke køre fx farmtown...
På forhånd mange tak!
Ligesom når du installerer "tilføjelser" i Firefox, skal du også genstarte efter at du har installeret et plugin. (Flash er et plugin, ligesom Java, og en masse andre udvidelsesprogrammer er det.)
Et plugins egenskab er at det aktiveres via indhold på en hjemmeside.)
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
gasolin skrev:Hej jeg kan heller ikke køre alt på Facebook f.eks er YoVille ikke muligt at spille, der forsøges på at oprette forbindelse til serveren men den stopper ved 75% det irritere mig,den jeg har ubuntu på kan jeg bare ikke bruge til YoVille
Hej
Du skal først lige vide at det her ikke er for at bashe dig, men bare en venlig bemærkning for din egen skyld:
Jeg vil lige gøre dig opmærksom på at det ikke er pænt/ugleset at overtage/hijacke en andens tråd.
Opret en ny tråd, plz - du skal nok få hjælp, hvis der er nogle der kan svare på dit spørgsmål.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Jeg tror nu bare Gasolin ville berolige mig med, at det ikke er et ukendt problem, og altså ikke bare mig, der har gjort noget forkert...
Og jeg har skam genstartet Ingen forskel...
-Så hvad nu? :/
Og jeg har skam genstartet Ingen forskel...
-Så hvad nu? :/
Tak til UbuntuDanmark!
HosHedvig.dk
Tak til UbuntuDanmark!
HosHedvig.dk
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Hejsa,
Du har fulgt guiden til punkt og prikke? I så fald har du nu Java, Flash og nødvendige codecs installeret. Så må det jo være noget andet. Har du nogle tilføjelser installeret i Firefox, såsom NoScript eller Adblock Plus?
Fungerer det på andre sider eller er det generelt at det ikke virker?
EDIT: fik lige indsat "ikke" for at det skulle give mening
Du har fulgt guiden til punkt og prikke? I så fald har du nu Java, Flash og nødvendige codecs installeret. Så må det jo være noget andet. Har du nogle tilføjelser installeret i Firefox, såsom NoScript eller Adblock Plus?
Fungerer det på andre sider eller er det generelt at det ikke virker?
EDIT: fik lige indsat "ikke" for at det skulle give mening
Senest rettet af Warhawk 12. okt 2009, 22:43, rettet i alt 1 gang.
/Michael
---
---
-
- Geografisk sted: Ny assens kommune
lath skrev:gasolin skrev:Hej jeg kan heller ikke køre alt på Facebook f.eks er YoVille ikke muligt at spille, der forsøges på at oprette forbindelse til serveren men den stopper ved 75% det irritere mig,den jeg har ubuntu på kan jeg bare ikke bruge til YoVille
Hej
Du skal først lige vide at det her ikke er for at bashe dig, men bare en venlig bemærkning for din egen skyld:
Jeg vil lige gøre dig opmærksom på at det ikke er pænt/ugleset at overtage/hijacke en andens tråd.
Opret en ny tråd, plz - du skal nok få hjælp, hvis der er nogle der kan svare på dit spørgsmål.
/Lars
Det er ikke for at overtage/hijacke en tråd andet en jeg også har et facebook problem, så jeg kan godt forstå hvordan det er at have et problem som det tråd opretter har. Jo flere der har sådanne næsten ens problemer,jo større mulighed er der for at vi kan hjælpe hinanden for at løse problemet for mit problem er relateret til enten plugin,ubuntu eller begge dele for firefox er det ikke.
-
Ja, jeg fulgte guiden, med undtagelse af de ekstra eventuelle programmer i trin 4, da jeg ikke mener jeg har brug for dem...
Så vidt jeg ved, har jeg ingen andre tilføjelser, nej. -Jeg fandt nogle flash-lignende ting i tilføj/fjern, som jeg forsøgte mig med, inden jeg skrev herinde, men de skulle ikke kunne spænde ben for noget...
Jeg ved ikke om der er andre steder det ikke virker - jeg bruger kun FB, der kører den slags... Er der et sted jeg kan teste?
Så vidt jeg ved, har jeg ingen andre tilføjelser, nej. -Jeg fandt nogle flash-lignende ting i tilføj/fjern, som jeg forsøgte mig med, inden jeg skrev herinde, men de skulle ikke kunne spænde ben for noget...
Jeg ved ikke om der er andre steder det ikke virker - jeg bruger kun FB, der kører den slags... Er der et sted jeg kan teste?
Tak til UbuntuDanmark!
HosHedvig.dk
Tak til UbuntuDanmark!
HosHedvig.dk
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Hedvig skrev:Ja, jeg fulgte guiden, med undtagelse af de ekstra eventuelle programmer i trin 4, da jeg ikke mener jeg har brug for dem...
det kan netop spænde ben for dig. hvis du har flere forskellige flash ting installeret så tager computeren bare en af dem, og har du f.eks 4 forskellige så er der 75% chance for at den tager den forkete. når første computeren har valgt hvilken den vil bruge så er det den den bruger for fremtiden. du skal derfor fjerne ALT flash og så KUN installere flashplugin-nonfree
-
- IRC nickname: Snigepige
- Geografisk sted: Nykøbing Mors
du kan eventuelt, hvis du ikke er sikker på hvor du skal lede, i adressefeltet skrive
about:plugins
og så poste herinde hvad der står i forbindelse med Flash, så kan vi guide dig nemt igennem det
about:plugins
og så poste herinde hvad der står i forbindelse med Flash, så kan vi guide dig nemt igennem det
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige