Grafikkort driver

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
Kongen Andreas

Grafikkort driver

Indlæg af Kongen Andreas »

Hej jeg har en ThinkPad W500 med et ATI FireGL V5700 og kan ikke finde den rigtige driver til mit grafikkort. Har prøvet tre indtil videre som resulterede i sort skærm nå den har bootet ubuntu.. Hvor finder jeg den rigtigt?
Thinkpad W500 med Ubuntu 9.10 8)
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Grafikkort driver

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

Har du prøvet at gå i System | Administration | Hardwaredrivere? - her skulle systemet gerne foreslå en proprietær driver, som du blot skal aktivere.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Kongen Andreas

Ja, men den virker ikke :(
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Artificial Intelligence »

Dit kort er ikke supported af ATI/AMD (hvad jeg kan se).

Den er ikke listet på deres linux driver liste: http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx
Den tætteste er 5600
Men jeg tror dit kort er supported med den Open Source driver som Ubuntu bruger som standard.

EDIT: Glem, hvad jeg sagde, jeg kiggede under FireGL, men dit kort er under FirePro. Er du ikke sikker på det er et firePro kort?
Hvis dit kort ikke popper op kan det være at det er Ubuntu 9.04 der har en ældre version af ATI driveren. Hvis det er "the scenario". Kan du enten vente på Ubuntu 9.10 (som kommer om 20 dages tid), eller installere dem manuelt (advanced).
Kongen Andreas

Hej igen. Jeg fik det til at virke ved at gå ind i BIOS og ændre på opsætningen, da min maskine er dual grafikkort og det kunne ubuntu ikke finde ud af. Så ved at sætte til at man ikke kan lave switch fra systemet af virkede driverne og det spiller bare maks 8)