Har et lille problem idet jeg ikke kan finde ud af at få Evolution til at gemme de mails den henter ned fra serveren.
Skulle nemlig lige lige tjekke mails fra en anden computer og brugte derfor webmail, da jeg fik den åbnet så jeg at alle de mails jeg hade hjemme i min mailbox også lå på serveren. Dem slettet jeg så med det resultat at de også vare slettet i min indbox da jeg kom hjem til min egen maskine. Har ledet en del efter et sted man kunne ændre det så Evolution hentet dem ned og gemte de mail jeg får.
Bruger Imap hos one.com
Få Evolution til at hente mails fra server (Løst)
-
- Geografisk sted: København
Få Evolution til at hente mails fra server (Løst)
Senest rettet af Gaio 27. sep 2009, 21:01, rettet i alt 1 gang.
Hhmm
-
- IRC nickname: Jarlen
Re: Få Evolution til at hente mails fra server
Idéen med IMAP er lige netop at du danner en lokal kopi af dine mails. Dette giver brugeren en øget sikkerhed i form af bl.a. backup, da alle mails kan findes på serveren. Hvis du er ligeglad med om du mister mails kan du i stedet skifte til POP3, så bliver mails normalt slettet fra serveren.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt
-
Re: Få Evolution til at hente mails fra server
Det er også fint men regnet ikke med at jeg så slette alle min mail der hjemme ved at slette dem på serveren.
Det kan godt være det er mig men jeg hade regnet med at den hade gemt et kopi harddisken.
Det kan godt være det er mig men jeg hade regnet med at den hade gemt et kopi harddisken.
Hhmm
-
- IRC nickname: Jarlen
Re: Få Evolution til at hente mails fra server (Løst)
Nej IMAP synkroniserer, de ændringer du laver det ene sted reflekteres over det andet sted. De ting der ikke ændres, forbliver uændrede.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt