FRA Kubuntu til Ubuntu -LØST
-
- Geografisk sted: Sdr jylland
FRA Kubuntu til Ubuntu -LØST
Hejsa
For lidt tidsiden fik jeg en bærbar af en, -der var så installeret XP på -windows kørte så ikke særlig godt, så jeg besluttede at få lagt Linux på den. -Kender udenmærket godt installationen af Linux Ubuntu og Kubuntu. -Nu er det så sådan at der hverken er CD-drev i maskinen, eller direkte understøttelse af USB boot på maskinen, men fik til sidst installeret Kubuntu vha den boot entry som ligger på installationscdén, og et eksternt cd drev, -(som oprindelig heller ikke kunne findes i bios.
-Nu er det så sådan at jeg mildest talt ikke er tilfreds med Kubuntu, og gerne vil have nUbuntu ind på maskinen i stedet, men hvordan dælen gør jeg lige det???
-Jeg kan jo ikke installere boot entryen igen, da installationen kun kører ved windows så vidt jeg kan forstå.
-og den boot entry der blev installeret ved Kubuntu kan åbenbart ikke bruges til ubuntu, den registrerer i hvert fald intet.
-Håber der er nogen der kan hjælpe. . .savner min ubuntu snøft
For lidt tidsiden fik jeg en bærbar af en, -der var så installeret XP på -windows kørte så ikke særlig godt, så jeg besluttede at få lagt Linux på den. -Kender udenmærket godt installationen af Linux Ubuntu og Kubuntu. -Nu er det så sådan at der hverken er CD-drev i maskinen, eller direkte understøttelse af USB boot på maskinen, men fik til sidst installeret Kubuntu vha den boot entry som ligger på installationscdén, og et eksternt cd drev, -(som oprindelig heller ikke kunne findes i bios.
-Nu er det så sådan at jeg mildest talt ikke er tilfreds med Kubuntu, og gerne vil have nUbuntu ind på maskinen i stedet, men hvordan dælen gør jeg lige det???
-Jeg kan jo ikke installere boot entryen igen, da installationen kun kører ved windows så vidt jeg kan forstå.
-og den boot entry der blev installeret ved Kubuntu kan åbenbart ikke bruges til ubuntu, den registrerer i hvert fald intet.
Senest rettet af fretplay 3. okt 2009, 19:07, rettet i alt 1 gang.
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: FRA Kubuntu til Ubuntu
Du kan få ubnutu ved at taste i terminalfretplay skrev:Hejsa
Kode: Vælg alt
sudo aptitude install ubuntu-desktop
Vil du bagefter have kubuntu væk, kan du anvende denne kommando
Kode: Vælg alt
sudo aptitude uninstall kubuntu-desktop
Men husk at tage backup for en sikkerhedsskyld.
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
hey det sg da service
tusind tak, -lige et spørgsmål tough, -
hvorfor altitude
i ubuntu hedder det da bare apt
-bare pga andet "sprog" ell hva??
tusind tak, -lige et spørgsmål tough, -
hvorfor altitude
i ubuntu hedder det da bare apt
-bare pga andet "sprog" ell hva??
-
der skulle have stået aPtitude hehe
-
- Redaktør
- IRC nickname: laoshi
- Geografisk sted: Vejle
Det kan du læse lidt om i denne tråd https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=6957
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
-
- Geografisk sted: Køge
Hvis det er KDE4.2 som du brugte i kubuntu kan jeg godt forstå at den ikke lever helt op til folk. Men kan med lethed få fat i den nyeste version af KDE på kubuntu og den smækker numse IMHO.
-
Artificial Intelligence skrev:Hvis det er KDE4.2 som du brugte i kubuntu kan jeg godt forstå at den ikke lever helt op til folk. Men kan med lethed få fat i den nyeste version af KDE på kubuntu og den smækker numse IMHO.
okay
må jeg sige at jeg ikke ved så meget om, -har kørt med ubuntu fast i lidt over halvandet år, og har været rigtig godt tilfreds med den, men må sige at kubuntu ikke gav gode oplevelser, men det kan jo være for det du siger med KDE4.2, -downloadede bare den nyeste version fra siden. -Det der egentlig gjorde jeg ikke gad den var, at der var en masse småfejl i den, og fejlmeldinger en mass, og så kan jeg nu bedre lide ubuntus layout og virkemåde, og det kan kubuntu jo ikke gøre for
-Men tak for hjælpen alle, -super dejligt med det her forum.
vh
-
Okay det da lidt sjov det her, -fik installeret Ubuntu vha terminal kommandoen i denne tråd, og det virker upåklageligt. -Jeg har så ikke skrevet uninstall Kubuntu kommandoen ind, for jeg fandt ud af at alle de programmer jeg har liggende fra Kubuntu som jo blev liggende faktisk stadig virker under Ubuntu.
-Hvordan kan det være???
De burde da køre på en anden måde eller??
-Kan det passe at de to kernler afhjælper hinanden, og kan der være nogen problemer med at lade dem køre sammen?
-Computeren har faktisk aldrig kørt hurtigere end den gør med dem begge installeret.
-Hvordan kan det være???
-Kan det passe at de to kernler afhjælper hinanden, og kan der være nogen problemer med at lade dem køre sammen?
-Computeren har faktisk aldrig kørt hurtigere end den gør med dem begge installeret.
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Der er ikke tale om to forskellige operativsystemer, men blot to forskellige skrivebordsmiljøer, som man kan skifte imellem. Du kan installere massevis af skrivebordsmiljøer og window managers, uden at det har indflydelse på hastigheden af systemet.
Den software som gør at KDE kan gøre, virker også i Gnome, som Ubuntu bygger på - ligesom du sagtens kan køre Gnome (GTK)-programmer i KDE.
Den software som gør at KDE kan gøre, virker også i Gnome, som Ubuntu bygger på - ligesom du sagtens kan køre Gnome (GTK)-programmer i KDE.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Du har kun en kernel.fretplay skrev:Okay det da lidt sjov det her, -fik installeret Ubuntu vha terminal kommandoen i denne tråd, og det virker upåklageligt. -Jeg har så ikke skrevet uninstall Kubuntu kommandoen ind, for jeg fandt ud af at alle de programmer jeg har liggende fra Kubuntu som jo blev liggende faktisk stadig virker under Ubuntu.
-Hvordan kan det være???
Det du har 2 af, er skrivebordsmiljøet, men du kører kun med et af gangen.
Ubuntu med Gnome eller Kununtu med KDE.
Når du ikke har afinstalleret Kubuntu-desktop, har du stadig en række KDE-programmer liggende og dem fanger Gnome så ved opstart, da den fint kan afvikle KDE-programmer
Er sikkert fordi Gnome-skrivebordsmiljøet ikke er så ressource krævende, som KDE-skrivebordsmiljøet.-Computeren har faktisk aldrig kørt hurtigere end den gør med dem begge installeret.
stra
stra
-
okay så sys bare det virkede lidt underligt, men tak for forklaringen da
-
- IRC nickname: Snigepige
- Geografisk sted: Nykøbing Mors
fretplay skrev:okay så sys bare det virkede lidt underligt, men tak for forklaringen da
Dejligt at se endnu et problem solved :O)
Kunne du måske overtales til at tilføje 'LØST' i emnefeltet i første indlæg? Så bliver det hele mere overskueligt :O)
God weekend.
//Gry
-
Re: FRA Kubuntu til Ubuntu -LØST
yup -løst er tilføjet