Lille organisation, bruge ubuntu(LØST)

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Lille organisation, bruge ubuntu(LØST)

Indlæg af Toddvarg »

jeg håber at nogen kan hjælpe.
min kone arbejder i en lille organisation som sender u-lands frivillige ud. De har tidligere brugt windows sammen med en anden større organisation. De har brugt en exchangeserver, med alt det bøvl det har medført. Nu skal de flytte til Århus og i den sammenheng håber jeg at de kan gå over til ubuntu, både med laptops og servere, Det de har brug for er at kunne sync kalender og mails mellem laptop/pc og server. Gå ind på en vennedatabase som ligger lokaliseret et andet sted, den bruger windows.
Findes det nogen som kan påtage sig den job og evt. have sevice på en sådan server. jeg kan hjælpe de med at installere ubuntu på alle laptops og evt. installere serveren, men jeg har hverken knowhow eller tid til at vedligeholde den eller få det til at fungere, så det jeg er interesseret i er at nogen kan evt. give et tilbud på dette. Derefter skal jeg overbevise de hvorfor det er en god ide.
Senest rettet af Toddvarg 15. nov 2009, 19:00, rettet i alt 1 gang.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Lille organisation, bruge ubuntu

Indlæg af Jimmyfj »

Hi

Mit råd til dig, siden locationen er Århus, at du lige tager kontakt til Martin Pihl, som er at finde i området. Du kan kontakte ham via forum her, hvor han kalder sig pihl. God vind fremover.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500