http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20080108145038.htm
Jeg fremhæver denne sætning
For at vlc virker skal du ændre opsætning til "rtsp over tcp"
se http://wiki.drstreaming.nordija.dk/rtsp-tcp-mac.png
ARtiklen er mere imødekommende overof r linux and man er vant til fra den kant, så det er jo fint.
DR.DK anbefaler at VLC opsætning ændres i Ubuntu
-
- IRC nickname: finnbjerke
- Geografisk sted: Moss Norge
DR.DK anbefaler at VLC opsætning ændres i Ubuntu
Kardemommeloven er en god ting.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: DR.DK anbefaler at VLC opsætning ændres i Ubuntu
Det er der intet nyt i, det har jeg haft skrevet i VLC guiden i lang tid (og jeg har skrevet flere mails til DR om det).
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... TSTREAMING
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... TSTREAMING
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
-
- Admin
Det var ellers fint at DR endeligt anbefaler VLC, jeg har brokket mig flere gange over den elendige beskrivelse de før havde, så jeg vil give dig ret i at det er positivt at de gør noget ved det nu.
-------------
Til dem der gerne vil bruge VLC og have fuldt udbytte af den, har jeg lavet denne guide http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=89
-------------
Til dem der gerne vil bruge VLC og have fuldt udbytte af den, har jeg lavet denne guide http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=89
Jeg ville nu helst have, at Totem kunne klare opgaven. Jeg foretrækker at bruge de medfølgende programmer til Ubuntu, hvis det er muligt, da de er bedst integreret. Specielt efter, at jeg er begyndt at bruge UNR. VLC er svær at konfigurere på en lille skærm, da ikke er plads til, at man kan se hele skærmbilledet under opsætningen. Når den afspiller er det i 2 vinduer. Et til kontrol og et hvor selve filmen kører. Jeg har ikke kunne få det til at virke på andre måder.
Derfor er jeg gået mere og mere over til Totem, som bare er bedre integreret i desktoppen.
Jeg håber, at Totem udviklerne snart for taget sig sammen, så Totem kan bliver bedre og måle sig med VLC.
Derfor er jeg gået mere og mere over til Totem, som bare er bedre integreret i desktoppen.
Jeg håber, at Totem udviklerne snart for taget sig sammen, så Totem kan bliver bedre og måle sig med VLC.
-
- Admin
Svante skrev:VLC er svær at konfigurere på en lille skærm, da ikke er plads til, at man kan se hele skærmbilledet under opsætningen. Når den afspiller er det i 2 vinduer.
Du kører tydeligvis med den gamle udgave af VLC, den nye kan hentes på denne måde http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... 0til%201.0 og så er det i et samlet vindue.
Alligevel. Det ville være rart hvis Totem kunne klare alle opgaverne. Den virker simpel og overskuelig - ligesom Gnome's desktop.
Jeg har det lidt på samme måde med Evolution, som jeg i starten droppede og brugte Thunderbird i stedet for, men jeg er gået tilbage til Evolution, da den er bedre integreret, og er en Gnome App. Evolution er dog funktionsmæssigt ikke helt på højde med Thunderbird endnu, men det kommer forhåbentlig.
Jeg har det lidt på samme måde med Evolution, som jeg i starten droppede og brugte Thunderbird i stedet for, men jeg er gået tilbage til Evolution, da den er bedre integreret, og er en Gnome App. Evolution er dog funktionsmæssigt ikke helt på højde med Thunderbird endnu, men det kommer forhåbentlig.
-
- Admin
Helt enig, men hvis Totem skal have lige så mange funktioner som VLC, er jeg sikker på at Totem ikke bliver lige så simpel og overskueligt som på nuværende tidspunkt, en af grundende til de nemme menuer er netop at Totem pt ikke har ret mange funktioner, men jeg vil da give dig ret i at Totem har et flot design.
Jeg er nu tilfreds, hvis Totem kan klare at afspille det samme som VLC og har den samme understøttelse. Herunder h.264 hos dr.dk.
-
Det som er vigtigt nu tror jeg er at der kommer nye formater på lyd og billede, så gælder det jo om at have det program som opfylder følgende krav:
1. Fungerer bedst med de forskellige nye formater (VLC f.eks i relation til mp4 format samt H263 formatet, alternativt quicktime)
2. Ikke er en platform for reklamer og Skandalabladsnyheder. (Realplayer)
3. Integreres i en browser på en simpel måde.
4. Opdateres i samklang med browser.
5. Udviklerne af lyd/billede gider beskæftige sig med programmet
Her er VLC godt kørende.
Det er en interessant generel diskusssion om programmer. Skal de
1. Kunne alt (og/eller)
2. Være simple i deres brugerinterface.
I mange Windowsprogrammer, er ambitionene at kunne alt og brugervenligheden er forsvundet. MS Office og musikprogrammet Cubase er gode eksempler. VLC er komplekst, fordi det kan mange ting. Den installations guide til VLC som Christian har lavet har fået mit system til at kunne alt hvad jeg kunne drømme om hvad angår lyd/billede. Så tak for det.
1. Fungerer bedst med de forskellige nye formater (VLC f.eks i relation til mp4 format samt H263 formatet, alternativt quicktime)
2. Ikke er en platform for reklamer og Skandalabladsnyheder. (Realplayer)
3. Integreres i en browser på en simpel måde.
4. Opdateres i samklang med browser.
5. Udviklerne af lyd/billede gider beskæftige sig med programmet
Her er VLC godt kørende.
Det er en interessant generel diskusssion om programmer. Skal de
1. Kunne alt (og/eller)
2. Være simple i deres brugerinterface.
I mange Windowsprogrammer, er ambitionene at kunne alt og brugervenligheden er forsvundet. MS Office og musikprogrammet Cubase er gode eksempler. VLC er komplekst, fordi det kan mange ting. Den installations guide til VLC som Christian har lavet har fået mit system til at kunne alt hvad jeg kunne drømme om hvad angår lyd/billede. Så tak for det.
-
- Admin
Finn Bjerke skrev:Den installations guide til VLC som Christian har lavet har fået mit system til at kunne alt hvad jeg kunne drømme om hvad angår lyd/billede. Så tak for det.
Det var da så lidt
Har du forresten opgraderet til VLC 1.0 ? http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... 0til%201.0
Den nye udgave er med et samlet vindue ved afspilning (der var en fejl i VLC/9.04 som gjorde at det var delt i 2), udover det er playerene ens i stier og opbygning.
-
1.0.1 "Goldeneye"