Hvor meget/lidt harddiskplads kræver Ubuntu 9.04 for at køre 100 % optimalt, hvis man vil lave en dual-boot på henholdsvis en XP og en Vista?
Det skal ikke være helt "skrabet", men hvad skal man sådan minimum beregne, for Ubuntu kører perfekt?
MvH
zero
Hvor meget/lidt harddiskplads Ubuntu - Dual Boot ... løst
-
Hvor meget/lidt harddiskplads Ubuntu - Dual Boot ... løst
Senest rettet af zero 11. jan 2010, 16:32, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Hvor meget/lidt harddiskplads kræver Ubuntu 9.04 - Dual Boot
zero skrev:Hvor meget/lidt harddiskplads kræver Ubuntu 9.04 for at køre 100 % optimalt, hvis man vil lave en dual-boot på henholdsvis en XP og en Vista?
Det skal ikke være helt "skrabet", men hvad skal man sådan minimum beregne, for Ubuntu kører perfekt?
MvH
zero
Ubuntu programmer og Linux operativsystem + grundsystem: Jeg bruger 8,9 GB til OS og programmer, men jeg har også mange programmer og OS tilbehørsprogrammer (pakker) installeret (2.478 pakker er installeret ud af 26.051 mulige pakker).
Lever på '/usr' og-eller kun '/' (root) partition
+
Ubuntu dataplads (i /home partition).
Her har jeg gigantiske 60+ GB (og nej der er ingen musik og film) - kun teknisk-/ natur- videnskabelige data.
Afsæt størrelse af din computers hukommelse som størrelsen af swap partition.
Håber det giver dig nogle gode etimater for dit behov for lagerplads.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags