Hvor meget/lidt harddiskplads Ubuntu - Dual Boot ... løst

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
zero

Hvor meget/lidt harddiskplads Ubuntu - Dual Boot ... løst

Indlæg af zero »

Hvor meget/lidt harddiskplads kræver Ubuntu 9.04 for at køre 100 % optimalt, hvis man vil lave en dual-boot på henholdsvis en XP og en Vista?

Det skal ikke være helt "skrabet", men hvad skal man sådan minimum beregne, for Ubuntu kører perfekt?

:wink:
MvH
zero
Senest rettet af zero 11. jan 2010, 16:32, rettet i alt 1 gang.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvor meget/lidt harddiskplads kræver Ubuntu 9.04 - Dual Boot

Indlæg af lath »

zero skrev:Hvor meget/lidt harddiskplads kræver Ubuntu 9.04 for at køre 100 % optimalt, hvis man vil lave en dual-boot på henholdsvis en XP og en Vista?

Det skal ikke være helt "skrabet", men hvad skal man sådan minimum beregne, for Ubuntu kører perfekt?

:wink:
MvH
zero

Ubuntu programmer og Linux operativsystem + grundsystem: Jeg bruger 8,9 GB til OS og programmer, men jeg har også mange programmer og OS tilbehørsprogrammer (pakker) installeret (2.478 pakker er installeret ud af 26.051 mulige pakker).
Lever på '/usr' og-eller kun '/' (root) partition
+
Ubuntu dataplads (i /home partition).
Her har jeg gigantiske 60+ GB (og nej der er ingen musik og film) - kun teknisk-/ natur- videnskabelige data.

Afsæt størrelse af din computers hukommelse som størrelsen af swap partition.

Håber det giver dig nogle gode etimater for dit behov for lagerplads.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags