sun java 6 forsvindder

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

sun java 6 forsvindder

Indlæg af soundpartner »

nu bliver det snart kedeligt for os...
fik lige en tech mail indeholdende følgende:
* Removal of sun-java6 from Karmic

* Passed: remove sun-java6 from karmic in favor of openjdk-6, contingent
on approval from the maintainer (Matthias Klose).
* ACTION received: kees to confirm removal of sun-java6 with doko

det der står er sådan ca at sun java6 bliver fjernet til fordel for openjdk-6
nu er det så sådan at med danske bank f.eks der virker openjdk rigtigt skidt, og sun det kører bare...
nogen der ved om den ryger helt, eller om man stadig kan få den ind?
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: sun java 6 forsvindder

Indlæg af lath »

soundpartner skrev:nu bliver det snart kedeligt for os...
fik lige en tech mail indeholdende følgende:
* Removal of sun-java6 from Karmic

* Passed: remove sun-java6 from karmic in favor of openjdk-6, contingent
on approval from the maintainer (Matthias Klose).
* ACTION received: kees to confirm removal of sun-java6 with doko

det der står er sådan ca at sun java6 bliver fjernet til fordel for openjdk-6
nu er det så sådan at med danske bank f.eks der virker openjdk rigtigt skidt, og sun det kører bare...
nogen der ved om den ryger helt, eller om man stadig kan få den ind?

Jeg har prøvet at få den ind manuelt før:
I Ubuntu har jeg haft problemer med Sun JRE plugins til Firefox (FF) , det er noget med symlinke og/eller kopiere nogle filer som superbruger.

For en 5-6 år siden lykkedes at lave en manuel install af et Sun JRE, og at få en Mozilla browser plugin til Sun JRE til at virke - dengang brugte jeg RedHats Linux distro.

Kunne være jeg skulle lave en guide om Karmic Koala + Sun JRE + FF Sun JRE plugin?

/Lars
Senest rettet af lath 13. sep 2009, 19:00, rettet i alt 1 gang.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
laoshi
Redaktør
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af laoshi »

Kunne være jeg skulle lave en guide om Karmic Koala + Sun JRE + FF Sun JRE plugin?

Det ville da være en rigtig god ide. Vi er mange som ikke rigtig kan undvære sun-java
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

laoshi skrev:

Det ville da være en rigtig god ide. Vi er mange som ikke rigtig kan undvære sun-java

Ok - det ryger på min TODO liste - og højt prioriteret, da jeg har også brug for Suns Java.

EDIT: Guide release dato bliver uge 42, 2009 (12. oktober 2009 - 18. oktober 2009).
Rettelser: På baggrund af respons gennemføres rettelser i uge 43, så guiden er klar til Karmic Koala release dagen, som er 29. Oktober 2009.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
eyvind
Geografisk sted: Smørum

Indlæg af eyvind »

Følger spændt med, for nu har jeg endelig fået mig en sikker bankadgang med 9.04 på en memorystick. 8)
Og Danske bank kræver sun Java6 :(
Men hvad - den installlerede bliver vel ikke udskiftet.
Rigtige mænd tager ikke backup.
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Jimmyfj »

Lidt et uheldigt valg, når vi ad bagdøren "tvinges" til at køre Mono. Men jeg kan ikke forstille mig at det skulle blive særlig svært at have med at gøre af den grund. Det jeg tror vil ske under Karmic bliver, at Sun Java bliver liggende i non-free-repo'et, som det gør under Debian, men blot ikke er at finde i Synaptic og Tilføj/Fjern. Endelig skal der nok være et lyst hoved et sted, som banker en .deb sammen til install af Sun Java. Under alle omstændigheder skal der nok komme en mulighed for at tilføje non-free-repoet til /etc/apt/sources.list.

Dersom Ubuntu bygger på Debian må denne guide kunne hjælpe de fleste igennem den del af problemet:

http://www.debianadmin.com/adding-ubuntu-repositories.html

Guiden er en smule outdated da den dækker dapper, men ellers er stien til repoet i orden. Udskift blot dapper med karmic og den del skulle være løst:

ellers:

Kode: Vælg alt

sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/`lsb_release -cs`.list --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list && sudo apt-get -q update && sudo apt-get --yes -q --allow-unauthenticated install medibuntu-keyring && sudo apt-get -q update

F.eks, for at smide Mediebuntu repoet ind.

Edit:

Endelig har du rigtig mange muligheder med Ubuntu Tweak programmet
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500