Problemer med at lese side (Danmarks Naturdata)... LØST.

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
han
IRC nickname: han

Problemer med at lese side (Danmarks Naturdata)... LØST.

Indlæg af han »

Jeg har Ubuntu 9.04 og bruger Firefox 3.0. Installerte Ubuntu på min laptop for nogle mnd siden og er nå helt solgt til Linux.
Klarer derimot ikke at få siden http://www.naturdata.dk/search.aspx til at fungere (zome ind kort, ol.)? Måske er det nogle plugins jeg manger? Java? Er det noen der kan hjelpe? Jeg har innstallerd sun-java6.
På forhånd takk.
Senest rettet af han 13. sep 2009, 20:15, rettet i alt 1 gang.
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Problemer med at lese side (Danmarks Naturdata).

Indlæg af zob »

Sjovt nok. For vi har en disput kørende i en anden tråd. Jeg anbefaler Firefox til almindelig brug. Men, hvis det ikke er fuldstændig uhørt, kan jeg sige at det link du langer ud, fungerer for mig i Opera 10. Du kan hente den her http://www.opera.com/download/index.dml?platform=linux
Når det så er sagt, er det muligt at linket kan fungere for dig og andre (med en anden hardware opsætning) i shiretoko 3.5.2 som du kan downloade fra repos ved at skrive:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install firefox-3.5

Det virker ikke her. Men jeg anbefaler alligevel at du prøver.
han
IRC nickname: han

Indlæg af han »

Opera 10 ser ud til at fungere udmerket. Er ikke Opera norsk? - Godt at bruge for en udvandret nordmann.
Firefox fungerer fortsatt ikke, selv efter opgradering.
Mange takk for hjelp zob, du har løst et svært vigtig problem for mig.
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Jo. Opera (browseren) er skam norsk. Jeg kan næsten dufte fjeldene når jeg bruger den. De har faktisk gjort et ganske fint stykke arbejde. Jeg har ikke tænkt mig at afinstallere min igen. Den ser ud til at kunne supplere firefox ganske godt (som stadig er min standard-browser). Men, for mig, er der ting der ikke fungerer i firefox eller chromium, som denne browser klarer som en mis.