Realplayer eller VLC

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Realplayer eller VLC

Indlæg af Finn Bjerke »

Jeg holder af BBC radio og mange programmer kan afspilles med VLC. Imidlertid kan nyheder fra hovedsiden www.bbc.co.uk/radio ikke afspilles - den spørger efter realplayer eller Windows media player. Nogle der har råd?

Jeg troede at jeg kunne undgå realplayer ved at bruge VLC??
Kardemommeloven er en god ting.
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Realplayer eller VLC

Indlæg af zob »

Lige præcis BBC radio er ret godt integreret i GNOME. Prøv at åbne det program der i den danske oversættelse af Gnome hedder Filmafspiller. Det er Totem der gemmer sig herunder. Du kan også taste ALT+F2 og skrive totem.
Når du har åbnet Totem skal du sørge for at du kan se dit sidepanel. Du kan åbne og lukke sidepanelet i Totem med F9. Over sidepanelet, hvor der står afspilningsliste, kan du i rullegardinet vælge BBC, og vupti...!
Hvis du ikke kan se BBC skal du installere nogle manglende plugins. Meld gerne tilbage hvis det er tilfældet.

Men ret lækkert, ikke sandt?
Cirka den eneste (men gode) grund til at Totem er blevet på mit system. Jeg bruger ellers altid VLC til video og Banshee (eller VLC) til audio.

EDIT:
Der er en del af podcastene der ikke kan høre uden for UK, men sådan er det vel også med afspilleren på deres hjemmeside. Men der er altså rigtig mange der KAN høres. Bare lige for at være sikker på du har forstået mig ret. Du skal IKKE bruge browseren til dette trick.
Finn Bjerke

Indlæg af Finn Bjerke »

Mange tak for råd:

Jeg får denne meddelelse:
Kunne ikke åbne sted; du har muligvis ikke rettigheder til at åbne filen

Eller der sker intet.

Der mangler måske noget ?

Jeg ville da gerne se dette:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8247207.stm
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Hvad gør du når du får den meddelelse?
Finn Bjerke

Indlæg af Finn Bjerke »

Jeg fik da hørt noget BBC radio efter reboot virkede filmafspilleren, det er ret lækkert lavet, men video på BBCs hjemmeside kan jeg ikke se. Måske skal jeg alligevel installere Realplayer ? Jeg syns det firma er lidt anmassende i deres stil rent ud sagt.

Dette link ville jeg gerne kunne se:

Jeg kan se Dansk TV-avis dette i VLC, selvom jeg bor i Norge.
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

Finn Bjerke skrev:Jeg fik da hørt noget BBC radio efter reboot virkede filmafspilleren, det er ret lækkert lavet, men video på BBCs hjemmeside kan jeg ikke se. Måske skal jeg alligevel installere Realplayer ? Jeg syns det firma er lidt anmassende i deres stil rent ud sagt.

Dette link ville jeg gerne kunne se:

Jeg kan se Dansk TV-avis dette i VLC, selvom jeg bor i Norge.
Jeg har kun VLC ud over Totem (filmafspiller) og kunne fint se det link.

Har du fulgt VLC guiden herfra http://freedomnotbeer.dk/index.php?opti ... &Itemid=89

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Med hensyn til den BBC video du linker til. Det spiller heller ikke for mig i Firefox (Hverken 3.0.14 eller 3.5).
Jeg testede i Chromium - det virker.

Det mest positivt overraskende var dog den nye Opera 10 browser, som ikke bare virkede men tilmed lige så fint sprang let og elegant hen over de 15 sekunder obligatorisk reklame man ellers er tvangsindlagt til at se.
Det ved jeg sgu ikke hvordan de har gjort eller om det overhovedet er med vilje. Men det kan stærkt anbefales. Du kan hente den her:
http://www.opera.com/download/index.dml?platform=linux
Du gemmer bare et sted og dobbeltklikker på den downloadede fil, taster din kode. Når du har installeret kan du godt smide installationsfilen ud igen, skulle ud være i tvivl.

Er der andre der har en idé om denne Opera defekt er udført med fuld overlæg - det ville da være iskoldt!
Finn Bjerke

Indlæg af Finn Bjerke »

1000 tak for meldingen der. Min mavefornemmelse sagde "Ubuntu-Browserne vil da blive så gode at alt kan vises brug af plug-ins og ekstra installeringer" Så jeg håbede lidt på 3.5 eller Opera eller noget andet. Jeg ved stadig ikke om VLC kan erstatte Realplayer. Jeg kan ikke finde ud af at installere den REalplayerGOD11.bin jeg har downloadet. Jeg må noik lave en ny tråd herom. Det er den anderledes filstruktur i Ubuntu som giver mig vanskeligheder. Ny tråd om "hvor er mine ting henne??"

Min PC bruges mest til BBC radio, BBC video, Youtube og DR. Det er de 3 ting som gør at jeg stadig som "landsforvist" føler mig forbundet med mit hjemland, så det er jo vigtigt. Jeg bor i Norge, hvor Opera kommer fra. Opera defekten du taler om er det installationsrutinen?

Jeg har en lille fromt ønske om en Ubuntu browser der kan alle filformater og streaming. Hvis den kal tilpasse IPnumre til forskellige lande så man kan se de nationale TV-kanaler ville det være fint også (men det er jo fusk)
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Den "defekt" jeg taler om, var bare at opera så fint springer reklamer på BBC over (i hvert fald det klip vi har talt om). I min bog er det jo ikke en defekt men en feature.
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

zob skrev:Den "defekt" jeg taler om, var bare at opera så fint springer reklamer på BBC over (i hvert fald det klip vi har talt om). I min bog er det jo ikke en defekt men en feature.
Det gør den ikke hos mig, der er fuld reklame i opera.

Jvf mit tidligere indlæg, så var det afpørvet i firefox 3.5.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Svante

Indlæg af Svante »

Den intergration der er med BBC i Totem, kan man lave noget tilsvarende for DR?
Det ville være smart, hvis man havde det hele samlet.
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Det kræver nok et samarbejde mellem DR og Canonical. Så skriv til DR. De kan aldrig blive punket for lidt af linuxbrugere. Du kan jo vise dem følgende link, så ved de da hvem de skal kontakte:

http://www.chiark.greenend.org.uk/ucgi/ ... lugin.html