Hej alle
Jeg er desværre løbet fast i mit ubuntu system?
Jeg har gjort følgende
1: installeret den nyeste ubuntu server med følgende pakker samba da den fungere med vindows clienter samt Dns
2:updaterede den med diverse apt-get updates
3:dernæst installerede jeg ubuntu desktop med følgende kommando
sudo apt-get install ubuntu-desktop virker fint hertil
jeg har brug for følgende hjælp til opsætning af mit share drive på server
tildele rettigheder på mit shared drev på linux serveren så user kan tilgå den fra en vista client pc
håber i xperts kan hjælpe mig
på forhånd tak
san
ubuntu server med samba
-
Re: ubuntu server med samba
san skrev:Hej alle
Jeg er desværre løbet fast i mit ubuntu system?
Jeg har gjort følgende
1: installeret den nyeste ubuntu server med følgende pakker samba da den fungere med vindows clienter samt Dns
2:updaterede den med diverse apt-get updates
3:dernæst installerede jeg ubuntu desktop med følgende kommando
sudo apt-get install ubuntu-desktop updaterede også ubuntu-desktop med cmd apt-get virker fint hertil
jeg har brug for følgende hjælp til opsætning af mit share drive på server
tildele rettigheder på mit shared drev på linux serveren så user kan tilgå den fra en vista client pc
håber i xperts kan hjælpe mig
på forhånd tak
san
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Hi san
Normalt ville jeg ikke svare et indlæg som dumpes inden for samme minut. Men lad gå.
Du skal ind i Tilføj/Fjern menuen og installere Samba. Den ligger under Internet-gruppen i T/F-programmet.
Når du har installeret dette, går du ind under System>Administration>Samba og starter Sambas GUI op. Her kan du ved hjælp af musen klikke dig frem til de drev/mapper du vil dele. Her kan du samtidig sætte rettigheder for brugere op.
Og husk så - Dumping af egne indlæg er ikke fremmende for lysten til at yde support på tråden.
Normalt ville jeg ikke svare et indlæg som dumpes inden for samme minut. Men lad gå.
Du skal ind i Tilføj/Fjern menuen og installere Samba. Den ligger under Internet-gruppen i T/F-programmet.
Når du har installeret dette, går du ind under System>Administration>Samba og starter Sambas GUI op. Her kan du ved hjælp af musen klikke dig frem til de drev/mapper du vil dele. Her kan du samtidig sætte rettigheder for brugere op.
Og husk så - Dumping af egne indlæg er ikke fremmende for lysten til at yde support på tråden.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
Jimmyfj skrev:Hi san
hvad mener du med dumping? tak for RE: meget brugbart hvordan får jeg tilgang fra vista clienten til samba share drevet?
venligst
San
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Jeg tror der menes bumpes - og med bumpes, menes der at "skubbe en tråd op" foran de andre tråde - men jeg tror nu ikke det har været meningen.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393