Bearshare på Ubuntu

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Bearshare på Ubuntu

Indlæg af Christian.Arvai »

Hej :)

Jeg har installeret Ubuntu 9.04/32bit på en bekendts pc, der er så kommet det problem at man ikke kan logge ind på Bearshare, jeg har prøvet både med 64 og 32 bit, samt forsøgt at installere via Wine, sidstnævnte er nok det tætteste jeg er kommet en løsning, men vinduet låser og bliver gråt :

Billede

Ud over Wine har jeg også installeret :

Kode: Vælg alt

sudo wget http://www.kegel.com/wine/winetricks && sh winetricks allcodecs 

Dette hjalp heller ikke noget som helst, så er her en af jer som har fundet ud af hvordan man kan bruge Bearshare på Ubuntu ?

Jeg har regnet ud at vi kunne installere Win via virtualbox - men pc´en er af ældre dato, så jeg tvivler på at den kan trække det og jeg/vi er desuden mere ude efter en løsning direkte til Ubuntu.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Bearshare på Ubuntu

Indlæg af Warhawk »

Hej Christian,

Nyere BearShare versioner er proppet med DRM og derfor tror jeg ikke at det kommer til at virke på Linux. Derudover er programmet også malwarebefængt (omend det kun går ud over Windows-brugere).

Hvis din bekendte absolut vil have P2P, så kan have overveje f.eks. FrostWire, som findes til både Windows, OSX og Linux.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Bearshare på Ubuntu

Indlæg af Christian.Arvai »

Hej :)

Det med P2P er der masser af gode programmer i Ubuntu til (jeg bruger selv Deluge), problemet pt er at vi skal ind på den konto og hente det der allerede var der, men som du nævner bliver det jo nok et svært, så jeg må hellere lige låne en Winpc om hente det.

PS: Dammmm skal jeg nu rode med windows, bare fordi jeg installere Úbuntu for andre :evil:
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing