Hej
Problemerne startede, da jeg her i dag skulle installere et program, vi skal bruge på universitetet, der hedder "AFSclient". Dette tror jeg dog ikke har noget med det egentlige problem at gøre. Når jeg forsøger at installere dette, får jeg følgende fejlmeddelelse da den skal compile kernen.
"Bad luck, the kernel headers for the taget kernel could not be found and you did not specify other valid kernel headers to use."
Jeg er ikke selv helt klar over hvad dette betyder i praksis, udover at den selvfølgelig ikke kan finde headeren i kernen. Jeg er stadig relativt ny i linux og har ikke selv rodet rundt i kernen. (Bevidst i hvert fald)
Jeg har søgt noget rundt på google, men har ikke kunne finde en løsning, jeg var sikker nok på til at prøve den af i terminalen. Jeg regner ikke med der skal ret meget til, for at opnå katastrofale følger når man roder med "hjertet" af linux.
På forhånd tak
Niels
Problemer med "Linux kernel"
-
- Geografisk sted: Odder
Problemer med "Linux kernel"
| AMD X2 5000+ @ 3,26GHz | ATI HD3870 512mb | ASUS M2R32-MVP | 2*1Gb Crossair XMS2 PC6400 | 500Gb Samsung Spinpoint T166 | 500W SHG PSU 15+18A @ 12V |
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Problemer med "Linux kernel"
Hyl.dk skrev:Hej
Problemerne startede, da jeg her i dag skulle installere et program, vi skal bruge på universitetet, der hedder "AFSclient". Dette tror jeg dog ikke har noget med det egentlige problem at gøre. Når jeg forsøger at installere dette, får jeg følgende fejlmeddelelse da den skal compile kernen.
"Bad luck, the kernel headers for the taget kernel could not be found and you did not specify other valid kernel headers to use."
Jeg er ikke selv helt klar over hvad dette betyder i praksis, udover at den selvfølgelig ikke kan finde headeren i kernen. Jeg er stadig relativt ny i linux og har ikke selv rodet rundt i kernen. (Bevidst i hvert fald)
Jeg har søgt noget rundt på google, men har ikke kunne finde en løsning, jeg var sikker nok på til at prøve den af i terminalen. Jeg regner ikke med der skal ret meget til, for at opnå katastrofale følger når man roder med "hjertet" af linux.
På forhånd tak
Niels
Installer pakken som hedder linux-headers-2.6.27-14 (klik for at aktivere pakkesystemet; selvfølgelig kun hvis du har linux kernen med i version 2.6.27-14 installeret, og at den version er den kerne som er aktiv nu.)
Hvis AFSclient ikke kan finde kerne header filerne skal du som nævnt selv specifere hvor de findes (de ser ud til at blive installeret i mappen /usr/src/linux-headers-2.6.27-14.
Kode: Vælg alt
uname -a
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Geografisk sted: Odder
Re: Problemer med "Linux kernel"
Jeg takker, jeg fandt til sidst ud af at problemet faktisk lå i at jeg havde en gammel menu.lst til at ligge. Da jeg fik rettet den til at køre på den nyeste kerne fungerede det hele . Tror jeg må have rodet rundt i det da jeg lavede dualboot med Win7...
| AMD X2 5000+ @ 3,26GHz | ATI HD3870 512mb | ASUS M2R32-MVP | 2*1Gb Crossair XMS2 PC6400 | 500Gb Samsung Spinpoint T166 | 500W SHG PSU 15+18A @ 12V |