Virus??

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
KajaK
IRC nickname: KajaK

Virus??

Indlæg af KajaK »

Hej.

Min pc er begyndt at opføre sig underligt. Mange snakker om at man ikke kan få virus på linux, men mange er også imod denne påstand. Kan ikke helt forklare det der sker med min pc lige nu, så derfor vil jeg høre om andre har haft samme problem, eller har en idé til hvad jeg kan gøre.

Problemet startede da jeg en dag tændte for min pc, og ingen af mine koder virkede mere. Herefter fandt jeg ud af at det ikke var koden der var problemet, men noget helt andet:
Når jeg genstarter eller starter min pc fra helt slukket tilstand, stemmer tastaturet ikke overens med hvad jeg ser på skærmen; Hvis jeg fx ville skrive ordet "ubuntu" ville jeg istedet få vist noget i stil med "4bn74". Tilgengæld lykkedes det mig engang imellem at undgå dette ved at sætte den i "Hibernate" tilstand, og derefter starte den igen. Men det er et tilbagevendene problem, og jeg kan ikke altid være sikker på at det virker. Men logon-vinduet kan man altid logge på.

Håber nogen kan hjælpe. Ville meget gerne ungå at geninstallere da har en stor del opsætning.

Kasper.
Jarlen
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Virus??

Indlæg af Jarlen »

Det lyder som om du sidder med en bærbar (Lenovo/IBM?) Du skal slå num lock fra, det er ofte noget med shift og en pil opad med et 1-tal i. Det handler ikke om virus.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
KajaK
IRC nickname: KajaK

Re: Virus??

Indlæg af KajaK »

Har en LG.... og jo... det virker da. Fantastisk. Undrer mig bare over at det pludselig er blevet et problem at den starter sådan. Men mange tak for hjælpen. Har bare haft problemer med flere ting som at firefox også er begyndt at faile (går langsom og bliver sort, hvorefter det så virker igen).