Hjælp, File system ved installationen?

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
primestr
IRC nickname: primestr
Geografisk sted: Odense C

Hjælp, File system ved installationen?

Indlæg af primestr »

Hej!

Jeg har lige fået installeret mig ubuntu netbook remix, der jeg skulle installere den med den usb boot disk jeg havde lavet skulle jeg vælge en partition, dertil havde jeg et tom drev på 35gb NTFS, det valgte jeg så og satte den til /boot, det ville den ikke godtage... Såå nu kommer mit spørgsmål, gjorde jeg det rigtige.. ?:P

Jeg prøvede mig bare frem og valgte noget med Xts4 eller noget i den dur, samt satte jeg den til /boot.. Også lavede jeg en disk på 7gb til area sweap... Er det sådan det skal gøres?:)

Har ikke lige kunne finde nogen guide hvor der vises hvorn lige de opsætninger bliver beskrevet nemlg. Grunden til ubuntu ikke selv valgte disse instillinger er jeg kører med Xp på resten af min hdd.. Så havde lavet en partition med partition magic på de oven nævnte 35gb.

Håber der er nogen der kan fortælle mig og jeg har brugt det rigtige filsystem og om det er nødvendigt med et sweap drev..

Ps. specs:
Msi Wind U100
1,6 atom CPU
2Gb ram
160Gb hdd

Mvh
Juri "primestr"
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Hjælp, File system ved installationen?

Indlæg af Stra »

primestr skrev:Hej!

Jeg har lige fået installeret mig ubuntu netbook remix, der jeg skulle installere den med den usb boot disk jeg havde lavet skulle jeg vælge en partition, dertil havde jeg et tom drev på 35gb NTFS, det valgte jeg så og satte den til /boot, det ville den ikke godtage... Såå nu kommer mit spørgsmål, gjorde jeg det rigtige.. ?:P

Jeg prøvede mig bare frem og valgte noget med Xts4 eller noget i den dur, samt satte jeg den til /boot.. Også lavede jeg en disk på 7gb til area sweap... Er det sådan det skal gøres?:)

Har ikke lige kunne finde nogen guide hvor der vises hvorn lige de opsætninger bliver beskrevet nemlg. Grunden til ubuntu ikke selv valgte disse instillinger er jeg kører med Xp på resten af min hdd.. Så havde lavet en partition med partition magic på de oven nævnte 35gb.

Håber der er nogen der kan fortælle mig og jeg har brugt det rigtige filsystem og om det er nødvendigt med et sweap drev..

Ps. specs:
Msi Wind U100
1,6 atom CPU
2Gb ram
160Gb hdd

Mvh
Juri "primestr"
Tjek denne guide http://wiki.ubuntu-dk.org/GuidesHowtos/ ... stallation
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
primestr

Indlæg af primestr »

Mange tak for svaret. Jeg vil prøve at følge den guide.

Lige et sidste spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på i guiden, skulle jeg mene.
Hvorfor ikke vælge ext4 istedet for 3'eren som de bruger i guiden? Lige nu kører den med ext4 nemlig, og det ser ud til at virke.. :P
primestr

Indlæg af primestr »

Har selv lige gundet frem til svaret :P

http://www.linuxin.dk/node/14605