Hej!
Den nye Ubuntu er super, på nær et punkt: Som lærer skal jeg bruge Smartboard... Jeg kan bare ikke få den til at køre på nogle af mine maskiner. Jeg har haft fat i supporten på smartboard.com, og de havde da absolut ingen problem med at få det til at køre i Ubuntu.
Problemet er, at systemet ikke vil acceptere skolens kode til at starte systemet op. Jeg fik så en ny kode ved supporten, men den vil heller ikke. Jeg har prøvet at kopiere den direkte, samt indtaste den på de forskellige måder, jeg nu kan komme i tanke om.
Det er lidt ærgerligt, for ind til videre bliver jeg så nødt til at køre XP, og det kunne jo være sjovt, at vise eleverne (9. og 10. klasse), at der altså er noget bedre, sjovere og mere fascinerende end deres XP og Vista...
Hvis nogen har en ide, modtager jeg den med glæde!
På forhånd tak!
vh
Himself
Smartboard og Ubuntu
-
- Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland
Re: Smartboard og Ubuntu
Jeg har også forsøgt mig i et stykke tid nu, men har aldrig fået det til at virke. Det ville være rart hvis de ville lave en udførlig how-to med tilhørende FAQ. Det irriterer mig grænseløst, så jeg vil meget gerne høre med, hvis du skulle finde ud af noget
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD
"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD
"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
-
Nogen, der har en ide? Ellers må vi jo tilbage til det gode gamle XP...
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Du kunne evt. spørge på linux conferencen på skolekom, som findes godt gemt her: conferencer/på tværs/edb og it TVÆ/linuxTVÆREDB.himself skrev:Nogen, der har en ide? Ellers må vi jo tilbage til det gode gamle XP...
Under software er der også et link til smartboard, men det har I jo inde.
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- Geografisk sted: Nørrebro
Ved ikke om det kan hjælpe men prøv dette link til en pdf på SmartTechnologies site.
http://www2.smarttech.com/kbdoc/131884
Har ikke selv prøvet det, da jeg kun kører med Ubuntu hjemme på den stationære.
http://www2.smarttech.com/kbdoc/131884
Har ikke selv prøvet det, da jeg kun kører med Ubuntu hjemme på den stationære.
Venlig hilsen
Jacob
Jacob