Hvordan får jeg mounted mit NFTS-system?

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
bagger

Hvordan får jeg mounted mit NFTS-system?

Indlæg af bagger »

Jeg ville reducere størrelsen af mit NTFS-system, så jeg læste guiden om at køre oprydning og defragmentering før ændringen. Men nu kan jeg ikke få fat i det.

Mit system ser sådan ud : Billede

Egentlig skal jeg bare have fat i nogle filer i windows, og så sletter jeg partitionen bagefter. Jeg har nemlig tænkt mig at køre VB. Hvordan mounter jeg?

Mvh Bjørn
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hvordan får jeg mounted mit NFTS-system?

Indlæg af Christian.Arvai »

Prøv at højreklikke på dit panel, vælge "Diskmontering" og "+Tilføj" , derefter kan du mounte den partition.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
bagger

Indlæg af bagger »

christian.arvai skrev:Prøv at højreklikke på dit panel, vælge "Diskmontering" og "+Tilføj" , derefter kan du mounte den partition.

Jeg højreklikker på mit panel, vælger + Tilføj til panel --> vælger Diskmontering og der sker ikke en hujende s... Jeg prøvede også at trække diskmontering op. Same shit :(

Mvh Bjørn
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Jimmyfj »

Det ser ud til at du har en dual boot der. Problemet, hvis du har det er, at du IKKE lan skifte ejer på disken, da windows så vil ophøre med at fungere. Du kan i stedet installere NTFS Configuration Tool fra Tilføj/Fjern>Systemværktøjer. Ved at bruge dette program skulle du få adgang til disken og dens indhold.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
bagger

Indlæg af bagger »

Jimmyfj skrev:Det ser ud til at du har en dual boot der. Problemet, hvis du har det er, at du IKKE lan skifte ejer på disken, da windows så vil ophøre med at fungere. Du kan i stedet installere NTFS Configuration Tool fra Tilføj/Fjern>Systemværktøjer. Ved at bruge dette program skulle du få adgang til disken og dens indhold.

Hæ. Jeg fandt værktøjet og det blev installeret. Når jeg så starter det, så beder det først om systemrettigheder, så bliver jeg spurgt om eksterne enheder. Og så sker der ikke mere :(

/Bjørn
eyvind
Geografisk sted: Smørum

Indlæg af eyvind »

Du bruger nok den gparted som er hentet ind i ubuntu.
Gparted er stærkere i live tilstand enten fra ubuntu live eller fra gparted live CD.
Så er det muligt
http://sourceforge.net/projects/gparted/
Rigtige mænd tager ikke backup.