Hvordan fjerner jeg Edubuntu?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
cyberraga
IRC nickname: CyberRaga

Hvordan fjerner jeg Edubuntu?

Indlæg af cyberraga »

OK, jeg legede - og det gik galt :mrgreen:

Jeg installerede Edubuntu via Tilføj/Fjern - så kom den med det der virkelige irriterende login-screen ved start-up. Så jeg fjernede det. Men login kommer stadig op. Det tager jo hunrede år at starte op på den måde og jeg vil gerne have det fjernet. Hvad gør jeg? :)
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Hvordan fjerner jeg Edubuntu?

Indlæg af Stra »

cyberraga skrev:OK, jeg legede - og det gik galt :mrgreen:

Jeg installerede Edubuntu via Tilføj/Fjern - så kom den med det der virkelige irriterende login-screen ved start-up. Så jeg fjernede det. Men login kommer stadig op. Det tager jo hunrede år at starte op på den måde og jeg vil gerne have det fjernet. Hvad gør jeg? :)
Jeg vil tro at denne kommando fra terminal, fjerner edubuntu fra din maskine

Kode: Vælg alt

sudo aptitude purge edubuntu-server edubuntu-artwork edubuntu-desktop app-install-data-edubuntu edubuntu-desktop-kde edubuntu-menus edubuntu-docs 
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
cyberraga
IRC nickname: CyberRaga

Re: Hvordan fjerner jeg Edubuntu?

Indlæg af cyberraga »

Ja, jeg vil tro det virkede. Jeg må indrømme at jeg ikke er vildt begejstret over Ubuntus opstartstid - jeg kan ikke mærke synderlig forskel i forhold til Vista (måske endda det modsatte). Men jeg kendte efterhånden også Windows så godt, at jeg vidste hvordan man gjorde det hurtigere osv. I Vista havde jeg kun firewall/antivirus til at starte op, men i Ubuntu ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre (endnu)...

EDIT: OK jeg fandt denne her https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=5656&start=0&st=0&sk=t&sd=a som jeg vil kigge på :mrgreen: