Mystisk løsning på mystisk problem

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Mystisk løsning på mystisk problem

Indlæg af thomasjohansen »

I dagligdagen som it-ansvarlig får man tit underlige pc problemer der skal løses. en af dem der har forvoldt mig megen undren er et par HP zd8000 laptops som på mystisk vis begyndte at have periodiske problemer med tastaturet. De begyndte at skippe tilfældige taste tryk.
Tænkte at der kunne være flere muligheder, virus/trojan eller lign. program der brugte mange resourcer, en driver der skulle opdateres, eller et defekt tastatur (ikke sansynligt da det er tilfældige tryk). Der var ikke peaks i resourcerne som kunne forsage dette, hvis man monterede et eksternt tastatur så var der ingen problemer og der var ingen nye drivere fra HP's side.

Jeg har søgt alverdens forums for at finde en løsning men intet fundet.

Jeg endte med at skifte pc'erne ud til nyere modeller, men fornyelig opstod problemet med endnu én, og da jeg ikke lige havde en anden pc jeg kunne udskifte den med, prøvede jeg igen at søge efter en løsning.
Jeg fandt et forum omkring emnet på 84 sider. Uden dog at finde løsningen der.

Til sidst endte jeg på fixya.com og her var en så underlig løsning at jeg var nød til at prøve det.

Løsning: "Skift batteriet"

Og minsandten ikke om det var det der var problemet! Af en eller anden årsag så bruger den nogle resourcer når batteriet er fladt. Da pc'en alligevel altid står tilsluttet, er batteriet bare fjernet nu.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl