log in skærm død/væk

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
lopu
Geografisk sted: Odense, Fyn

log in skærm død/væk

Indlæg af lopu »

har atter en gang bøvl med mit ati 9550 kort

kører Kubuntu 9,04 med fglex (eller hvad den nu hedder) drivern
det har virket, men efter en genstart er min login skærm helt død =
ingen navn eller felt at skrive i
ville prøve med en Livecd virker sådan set også men jeg kan ikke kopier nogle af mine filer
"så kunne man jo redde sit home og så installere igen" grafikkort og skærm virke ok i windows (dualboot) det er den jeg er på nu

ved godt at 9.04 ikke undestøtter det gamle kort, men det har jo virket med standart, ikke altid lige godt men virket

har prøvet fejlsikkert og reperer grafik problemmer virker ikke. har prøvet sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg virker heller ikke

nogle der har nogle forslag ?

amd 2,6 Ghz med 3 gb ram og et ATI Radion 9550
kunne jeg bare komme ind og kopier så kunne jeg redde min post og andre ting ØV ØV
er ellers tilfreds med ubuntu men ikke mit grafikkort

Er gået tilbage til 8.10 og desværre i mint version til at starte med. Kubuntu har problemer med print over netværk. Prøver måske ubuntu når jeg får tid
Senest rettet af lopu 6. aug 2009, 10:52, rettet i alt 1 gang.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: log in skærm død/væk

Indlæg af lath »

lopu skrev:har atter en gang bøvl med mit ati 9550 kort

kører Kubuntu 9,04 med fglex (eller hvad den nu hedder) drivern
det har virket, men efter en genstart er min login skærm helt død =
ingen navn eller felt at skrive i
ville prøve med en Livecd virker sådan set også men jeg kan ikke kopier nogle af mine filer
"så kunne man jo redde sit home og så installere igen" grafikkort og skærm virke ok i windows (dualboot) det er den jeg er på nu

ved godt at 9.04 ikke undestøtter det gamle kort, men det har jo virket med standart, ikke altid lige godt men virket

har prøvet fejlsikkert og reperer grafik problemmer virker ikke. har prøvet sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg virker heller ikke

nogle der har nogle forslag ?

amd 2,6 Ghz med 3 gb ram og et ATI Radion 9550
kunne jeg bare komme ind og kopier så kunne jeg redde min post og andre ting ØV ØV
er ellers tilfreds med ubuntu men ikke mit grafikkort

Hej

Der er lige (igår?) blevet udrullet en ny version af Linux kernen - og i den forbindelse mangler du måske en device driver til dit grafikkort.

Muligeder:

Mulighed 1)
Det bedste/nemmeste er nok at starte op med Linux kernen af forrige version. (det gør du i GRUB ved opstart (tryk på esc knap - og brug derefter piletasterne til at vælge linux kerne version).

Mulighed 2)
Igen via grub, men vælg rescovery mode af din nuværende kerneversion - i menuen som fremkommer bagefter kan det være kommer et menupunkt med grafikkort eller noget der hedde i retningen af X/X windows, som er det grafiske system.

Mulighed 3)
Søg med Google: ubuntu intrepid +"black screen"

Det er mine 3 forslag: Om de virker ved jeg ikke, men jeg håber de hjælper dig igang!

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags