Brænding i k3b og brasso

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
bejay12

Brænding i k3b og brasso

Indlæg af bejay12 »

Jeg kan ikke brænde iso, men sagtens mp3 og waw filer. jeg har vedlagt denne fejl rapport, hvis der er en der kunne hjælpe mig til et svar. Jeg er ikke sikker på om det er det rigtige forum jeg er i, hvis ikke håber jeg at i kan bære over med mig. Det er første gang at jeg skriver heri, og er ny ubuntu-bruger.

Debugging output k3b

-----------------------
K3b Version: 1.0.5

KDE Version: 3.5.10
QT Version: 3.3.8b
Kernel: 2.6.28-13-generic
Devices
-----------------------
PLEXTOR DVDR PX-755A 1.06 (/dev/sr0, ) [CD-R, CD-RW, CD-ROM, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD-R DL, DVD+R, DVD+RW, DVD+R DL] [DVD-ROM, DVD-R Sequential, DVD-R Dual Layer Sequential, DVD-R Dual Layer Jump, DVD-RW Restricted Overwrite, DVD-RW Sequential, DVD+RW, DVD+R, DVD+R Dual Layer, CD-ROM, CD-R, CD-RW] [SAO, TAO, RAW, SAO/R96P, SAO/R96R, RAW/R16, RAW/R96P, RAW/R96R, Restricted Overwrite, Layer Jump]

Burned media
-----------------------
DVD-R Sequential

Used versions
-----------------------
growisofs: 7.1

growisofs
-----------------------
Executing 'builtin_dd if=/dev/fd/0 of=/dev/sr0 obs=32k seek=0'
:-[ PERFORM OPC failed with SK=3h/POWER CALIBRATION AREA ERROR]: Input/output error

growisofs command:
-----------------------
/usr/bin/growisofs -Z /dev/sr0=/dev/fd/0 -use-the-force-luke=notray -use-the-force-luke=tty -use-the-force-luke=tracksize:2285938 -dvd-compat -speed=16 -use-the-force-luke=bufsize:32m

På forhånd tak for hjælpen.

Bejay/Bjarne
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Brænding i k3b og brasso

Indlæg af Stra »

Hej og velkommen i forum.
bejay12 skrev:Jeg kan ikke brænde iso, men sagtens mp3 og waw filer.

Bejay/Bjarne
Det lader til at være et problem med k3b, som måske kan løses ved at gemme .iso filen i home folder i stedet fro /tmp folder.

http://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=57351

Ellers prøv at brænde, som en CD i stedet for DVD, da det lader til at være et problem med nogle hardwaresammanesætninger, at brænde DVDer.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
bejay12

Re: Brænding i k3b og brasso

Indlæg af bejay12 »

Stra skrev:Hej og velkommen i forum.
bejay12 skrev:Jeg kan ikke brænde iso, men sagtens mp3 og waw filer.

Bejay/Bjarne
Det lader til at være et problem med k3b, som måske kan løses ved at gemme .iso filen i home folder i stedet fro /tmp folder.

http://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=57351

Ellers prøv at brænde, som en CD i stedet for DVD, da det lader til at være et problem med nogle hardwaresammanesætninger, at brænde DVDer.

stra

Tak for dit svar!

Det viste sig at være mit Plextor 755a der var afgået ved døden. Nu har jeg købt et Samsung sh-s222a. Det drev det kører rigtig godt.