Jeg er lidt stolt af mig selv

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Jeg er lidt stolt af mig selv

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Jeg tror godt jeg kan tillade mig at være en smule stolt af mig selv 8)

Jeg har nemlig på helt egen hånd (dog med hjælp fra Google), fået installeret Ubuntu Server Edition 9.04 på min gamle stationære, som nu fungerer som filserver (via SSH og Samba), hvor jeg har lavet en partition hvor kæresten og jeg selv kan smide vores private filer ind på, samt en partition hvor der skal ligge videoer og musikfiler, som så kan streames til vores laptops via trådløst net, samt der er installeret TorrentFlux-b4rt :)

Til at styre de fleste opsætninger har jeg valgt at bruge Webmin, så jeg kan sidde og ordne det hele fra laptoppen :P
(regner dog stadig med at Terminalen vil blive brugt til de ting Webminb evt. ikke kan klare).

Og det hele kører nu som det skal, selv om det dog har kostet adskillige geninstallationer af det hele siden fredag, tror jeg det var...
Den sidste genistallation var dog pga. af en pinlig fejl 40 som resulterede i at MySQL serveren ikke ville fungere, og jeg mente så det var hurtigst bare at formatere og starte helt forfra fremfor at skulle finde ud af hvordan jeg reparerede det (noget med et par filer jeg fik slettet ved et uheld) :oops:

Og ganske rigtigt, så tog det kun 2 timer at genistallere det hele og en halv times tid at lave de manuele configurationer i Webmin :P
Hilsen Kenny
Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Jeg er lidt stolt af mig selv

Indlæg af Stra »

Rattus Norvegicus skrev:Jeg tror godt jeg kan tillade mig at være en smule stolt af mig selv 8)

Jeg har nemlig på helt egen hånd (dog med hjælp fra Google), fået installeret Ubuntu Server Edition 9.04 på min gamle stationære, som nu fungerer som filserver (via SSH og Samba), hvor jeg har lavet en partition hvor kæresten og jeg selv kan smide vores private filer ind på, samt en partition hvor der skal ligge videoer og musikfiler, som så kan streames til vores laptops via trådløst net, samt der er installeret TorrentFlux-b4rt :)

Til at styre de fleste opsætninger har jeg valgt at bruge Webmin, så jeg kan sidde og ordne det hele fra laptoppen :P
(regner dog stadig med at Terminalen vil blive brugt til de ting Webminb evt. ikke kan klare).

Og det hele kører nu som det skal, selv om det dog har kostet adskillige geninstallationer af det hele siden fredag, tror jeg det var...
Den sidste genistallation var dog pga. af en pinlig fejl 40 som resulterede i at MySQL serveren ikke ville fungere, og jeg mente så det var hurtigst bare at formatere og starte helt forfra fremfor at skulle finde ud af hvordan jeg reparerede det (noget med et par filer jeg fik slettet ved et uheld) :oops:

Og ganske rigtigt, så tog det kun 2 timer at genistallere det hele og en halv times tid at lave de manuele configurationer i Webmin :P
Kan du også være.
Hvad med at lave en beskrivelse af, hvad du gjorde? Det kunne jeg da godt tænke mig, da jeg selv pønser på at forsøge med en server. :D :D

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Peter K
Indlæg: 120
Tilmeldt: 17. dec 2007, 12:09
Geografisk sted: Århus C

Re: Jeg er lidt stolt af mig selv

Indlæg af Peter K »

Det er godt gået. Jeg vil også opfordre dig til
at skrive en vejledning, eventuelt en vejledning i grove træk.
Let sleeping dogs lie_________________________________________________
_________WWOZ.org____ may your blues be on the radio
Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Jeg er lidt stolt af mig selv

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Jeg skal meget gerne lave en vejledning og smide den herind på forummet :D

Har allerede skrevet nogle af tingene ned i et dokument under opsætningen :)
Hilsen Kenny
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Jeg er lidt stolt af mig selv

Indlæg af thj01 »

Rattus Norvegicus skrev:Har allerede skrevet nogle af tingene ned i et dokument under opsætningen :)


THATS THE WAY! ;-)
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
neglesaks
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. dec 2008, 02:51
IRC nickname: neglesaks
Geografisk sted: Helsingskør Kommune & Omegn

Re: Jeg er lidt stolt af mig selv

Indlæg af neglesaks »

Flot arbejde, og tillyke med den nyvundne frihed! :)
To force a man to pay for the violation of his own liberty is indeed an addition of insult to injury.
- Benjamin Tucker

Friends don't let friends do Windows.
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Jeg er lidt stolt af mig selv

Indlæg af thj01 »

*HOST*

Nu kommer det dokument vel videre??
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."