CPU Frekvens skalering, muligt at sætte en standard?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

CPU Frekvens skalering, muligt at sætte en standard?

Indlæg af Spotten »

Hejsa.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er muligt at ændre ens CPU frekvens skalering? Sådan at man kan sætte den til at starte på f.eks 800Mhz på begge kerner på en Intel Duo Core processor?

På forhånd tak.
Casper Hansen

Re: CPU Frekvens skalering, muligt at sætte en standard?

Indlæg af Casper Hansen »

Spotten skrev:Hejsa.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er muligt at ændre ens CPU frekvens skalering? Sådan at man kan sætte den til at starte på f.eks 800Mhz på begge kerner på en Intel Duo Core processor?

På forhånd tak.

Jeg bruger selv laptop-mode-tools og cpufreq til at skalere. Der kan du sætte forskellige governors som skalere din CPU alt efter, hvor meget kraft den skal bruge. Mega smart. Har sat den til at skalere ned til 800 MHz konstant, når jeg tager opladeren fra fx.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
Spotten

Indlæg af Spotten »

Jeg bruger selv laptop-mode-tools og cpufreq til at skalere. Der kan du sætte forskellige governors som skalere din CPU alt efter, hvor meget kraft den skal bruge. Mega smart. Har sat den til at skalere ned til 800 MHz konstant, når jeg tager opladeren fra fx.

Jamen det ved jeg godt, men kan man sætte den til at starte op hver gang på 800MHz på begge kerner? Den starter nemlig altid på "ondemand" på min, selvom den står på 2 x 800MHz når jeg slukker den.

Jeg har nok ikke forklaret mig ordentligt! :-)
Casper Hansen

Spotten skrev:

Jamen det ved jeg godt, men kan man sætte den til at starte op hver gang på 800MHz på begge kerner? Den starter nemlig altid på "ondemand" på min, selvom den står på 2 x 800MHz når jeg slukker den.

Jeg har nok ikke forklaret mig ordentligt! :-)

Så du vil bare køre med 800MHz?

- Så brug powersave governoren eller sæt maks CPU frekvens i conf filen.
Billede

Spotten

Indlæg af Spotten »

Hej igen.

Nej, jeg vil stadig gerne kunne vælge dem jeg har nu, altså de forskellige MHz, og profil, men jeg ville gerne have lov til at sætte den til at starte op i 800MHz hver gang jeg starter min computer, da den altid starter på "ondemand", det er DET jeg mener! :-) Håber jeg gjort mig mere forståelig nu!

På forhånd tak! :-)
Casper Hansen

Spotten skrev:Hej igen.

Nej, jeg vil stadig gerne kunne vælge dem jeg har nu, altså de forskellige MHz, og profil, men jeg ville gerne have lov til at sætte den til at starte op i 800MHz hver gang jeg starter min computer, da den altid starter på "ondemand", det er DET jeg mener! :-) Håber jeg gjort mig mere forståelig nu!

Du gør det stadig ikke helt klart, men kan også være mig, der ikke forstår det.
- Sæt din profil til conservative, så forbliver den oftere på 800MHz...
Billede

Spotten

Indlæg af Spotten »

Casper Hansen skrev:
Spotten skrev:Hej igen.

Du gør det stadig ikke helt klart, men kan også være mig, der ikke forstår det.
- Sæt din profil til conservative, så forbliver den oftere på 800MHz...

Prøver igen så! :-)

Jeg har tilføjet den der hedder "CPU Frekvensskalering" til mit panel på min bærbar, det gør jeg kan sætte den på 800MHz, 1.20GHz, 1,66GHz, og 2,00GHz, men når maskinen har genstartet, starter den ALTID op i "Ondemand", det er denne jeg gerne ville ændre, så den ALTID starter op med en anden, brugerdefineret hastighed, istedet for "Ondemand", hvis du forstår? Så hvis jeg f.eks sætter den til at starte ved 800MHz, og blive på 800MHz, til jeg selv manuelt, via. CPU frekvensskaleringstingen, kan stille hastigheden som jeg ønsker det.

På forhånd tak.

Håber jeg gjorde mig mere forståelig nu! :-)