Hej UbuntuDanmark.dk
Ved ikke lige hvor jeg skulle ligge dette indlæg henne (:
- Jeg vil nu så beskrive mit lille problem på ubuntu 9.04.
Jeg har lige fået mig en iCom "så istedet for at jeg skal bruge høretelefoner hele tiden" så benytter jeg iCom for at lytte til musik , eller gaming.
Nu er problemet så kommet der at jeg har fået lov til at installeret Ubuntu (WUBI) 9.04 på min bærbar. for at tjekke om bluetooth virkede. og det gøre den så IKKE.
Problemet er når jeg tænder "iCom" så blinker den blå.. men hvis jeg tænder bluetooth på min mobil. så kommer iCom hen til mobilen, jeg kan ikke få lov til at bruge iCom på min bærbar?!
Skal jeg bruge et bluetooth stik?
Håber i vil hjælpe mig,
tak for forhånd
Mvh
Mikkel Lind
Bluetooth?!
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Bluetooth?!
mikkeldk skrev:Hej UbuntuDanmark.dk
Ved ikke lige hvor jeg skulle ligge dette indlæg henne (:
- Jeg vil nu så beskrive mit lille problem på ubuntu 9.04.
Jeg har lige fået mig en iCom "så istedet for at jeg skal bruge høretelefoner hele tiden" så benytter jeg iCom for at lytte til musik , eller gaming.
Nu er problemet så kommet der at jeg har fået lov til at installeret Ubuntu (WUBI) 9.04 på min bærbar. for at tjekke om bluetooth virkede. og det gøre den så IKKE.
Problemet er når jeg tænder "iCom" så blinker den blå.. men hvis jeg tænder bluetooth på min mobil. så kommer iCom hen til mobilen, jeg kan ikke få lov til at bruge iCom på min bærbar?!
Skal jeg bruge et bluetooth stik?
Håber i vil hjælpe mig,
tak for forhånd
Mvh
Mikkel Lind
Du skal bruge en Bluetooth transceiver (sender/modtager) monteret i et USB stik, hvis Bluetoth ikke er indbygget i din computer, eller hvis Linux kernen ikke har en driver til din nuværende Bluetooth transceiver.
I datablade bliver Bluetooth også nogle gange nævnt kun efter standarden som er "IEEE 802.15.1", hvilket ikke må forveksles med "IEEE 802.15.4" som bruges af ZigBee, og "IEEE 802.11" (a/b/g/n) som er WLAN (Wireless LAN) / Wi-Fi (det de fleste betragter som trådløst netværk).
Bluetooth protokollerne håndteres af BlueZ protokolstakken, som allerede er en del af Linux kernen, såvel som userspace kode (kode som ikke kører i kernen). (http://www.bluez.org/about/)
For at bruge Bluetooth i Linux (Ubuntu) skal du installere en række pakker (klik for at installere - pakkesystem aktiveres automatisk, hvis du bruger Firefox):
bluetooth, bluez, bluez-alsa, bluez-btsco, bluez-cups, bluez-gnome, bluez-gstreamer, bluez-hcidump, bluez-pcmcia-support, btscanner, gnome-bluetooth, gnome-vfs-obexftp, libbluetooth3, libbtcl4, libgnomebt0, mulitisync, obex-data-server, obexfs, obexftp, obexpushd, osso-gwconnect , ussp-push
Bemærk at det næsten er al software der findes til bluetooth (som jeg har installeret på min egen laptop)
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags