På tide at være på vagt?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

På tide at være på vagt?

Indlæg af Jimmyfj »

Det er sikkert ikke en nyhed som sådan. Men lovgivning a'la W Bush er nu kommet til EU, nærmere bestemt Frankrig, og altså et EU-land. Essensen af love er, at bliver du "taget" i at downloade musik, eller andet copyrighted materiale tre gange, vil du blive frakoblet nettet for din "forbrydelse!", får en bøde på 300.000 Euro eller to år i fængsel. Halleluja - Er det regeringen eller pladeselskaberne/Hollywood som regerer landet?

http://arstechnica.com/tech-policy/news/2009/07/its-baack-french-3-strikes-law-gets-another-go-from-senate.ars

Hvor længe vil det vare inden vi ser lignende tiltag i Danmark?
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: På tide at være på vagt?

Indlæg af Christian.Arvai »

Den ide troede jeg de havde droppet efter en højesterets afgørelse i Frankrig http://m.cw.dk/art/51867/fransk-pirat-l ... 988&bottom

Så vidt jeg kan se er den seneste opdatering på Computerworld Publiceret d. 11. juni 2009 kl. 14.06, men jeg ved så ikke om det er det endelige resultat i sagen.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: På tide at være på vagt?

Indlæg af Jimmyfj »

Det er ikke den endelige afgørelse. Loven er blevet "tilpasset" og er blevet godkendt af forsamlingen og skal derefter fremlægges for forfatnings rådet. Når de har talt er det en endelig beslutning. Det forventes at rådet igen afviser loven som forfatningsstridig.

Edit: Ændringen består i, at evt. sager nu skal afgøres af en dommer. Men det er sigtede, som står med bevisbyrden, ikke anklager. Hvilket i sig selv er i strid med den franske forfatning, som siger, at enhver er uskyldig til bevist skyldig i en anklage. Det samme står i den danske Grundlov.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: På tide at være på vagt?

Indlæg af Jarlen »

Den har været oppe og vende mange gange, og er blevet nedstemt lige så mange gange.
Men hvem er W Bush, og hvad har han med ting at gøre?
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: På tide at være på vagt?

Indlæg af Jimmyfj »

George W Busch, tidligere præsident i USA - Som den nuværende franske præsident som mener, at en grundlov blot er et stykke papir man helst skal undgå at kende til, for slet ikke at nedværdige sig til at overholde. Det er blot et spørgsmål om tid inden vi står med samme problem her hjemme.

Uanset at forslaget er stemt ned flere gange, så er det her fra den 11 juli, altså i går, det er sat op på Groklaw.com så hvor gammelt er det lige?

Edit:

Og denne:

http://arstechnica.com/tech-policy/news/2009/07/its-baack-french-3-strikes-law-gets-another-go-from-senate.ars

Er opdateret 10 juli 2009 kl. 11:50 am
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: På tide at være på vagt?

Indlæg af Jarlen »

Ok, jeg mente nok at George Bush intet havde med sagen at gøre. Godt vi er enige.
3-strikes har været diskuteret længe, og er blevet vedtaget og nedstemt utallige gange, men jeg følger sagen med spænding, og håber stadig på at denne hån mod retssikkerhed vil blive undergravet endnu engang, men det bliver spændende at se det endelige udfald... engang.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: På tide at være på vagt?

Indlæg af Jimmyfj »

Jarlen skrev:Ok, jeg mente nok at George Bush intet havde med sagen at gøre. Godt vi er enige.
3-strikes har været diskuteret længe, og er blevet vedtaget og nedstemt utallige gange, men jeg følger sagen med spænding, og håber stadig på at denne hån mod retssikkerhed vil blive undergravet endnu engang, men det bliver spændende at se det endelige udfald... engang.


Enig - Af alle de usmagelige forslag som er kommet frem via lobbyisterne er dette nok det absolut mest usmagelige. Lad os håbe at vore danske politikere er mere hæderlige end som så.

Afventer, og følger sagen med spænding.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500