Jeg har for nylig installeret Ubuntu på en gammel laptop (Compaq nc8000). Jeg har en liste med lidt problemer som alle er flash relateret. Håber i kan hjælpe?
1. Youtube fungere perfekt med lyden men billederne lagger/hakker utrolig meget
2. Flash link fungere ikke optimalt (flashplayer hvor lyden f.eks ikke kommer, eller link som slet ikke virker)
3. Politiken tv kan ikke afspille (det er dog heller ikke så vigtigt, det kan jo også bare være politiken.tv der ikke understøtter?)
Spec's på laptoppen og hvad jeg har forsøgt:
Laptop specs's --> http://franc.pastebin.com/f54990791 (jeg bruger firefox 3 og V.9 Ubuntu)
Indtil videre har jeg prøvet at geninstallere både adobe's flash plug-in og flash-plug-in-nonfree. Jeg har prøvet både at køre begge plug-ins samtidig og hver for sig. Jeg har tjekket for hardware drivers og fandt intet. Jeg har også installeret Compiz-Switch også uden held. Jeg prøvede også at skrive Alt+F2 metacity --replace heller ikke noget at hente der.
Nogen der kan hjælpe?
På forhånd tak.
Flash/youtube problem
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Flash/youtube problem
Franc skrev:Jeg har for nylig installeret Ubuntu på en gammel laptop (Compaq nc8000). Jeg har en liste med lidt problemer som alle er flash relateret. Håber i kan hjælpe?
1. Youtube fungere perfekt med lyden men billederne lagger/hakker utrolig meget
2. Flash link fungere ikke optimalt (flashplayer hvor lyden f.eks ikke kommer, eller link som slet ikke virker)
3. Politiken tv kan ikke afspille (det er dog heller ikke så vigtigt, det kan jo også bare være politiken.tv der ikke understøtter?)
Spec's på laptoppen og hvad jeg har forsøgt:
Laptop specs's --> http://franc.pastebin.com/f54990791 (jeg bruger firefox 3 og V.9 Ubuntu)
Indtil videre har jeg prøvet at geninstallere både adobe's flash plug-in og flash-plug-in-nonfree. Jeg har prøvet både at køre begge plug-ins samtidig og hver for sig. Jeg har tjekket for hardware drivers og fandt intet. Jeg har også installeret Compiz-Switch også uden held. Jeg prøvede også at skrive Alt+F2 metacity --replace heller ikke noget at hente der.
Nogen der kan hjælpe?
På forhånd tak.
med alle de ting du har prøvet der tror jeg jeg ville prøve at lave en helt frisk install. straks efter denne install ville jeg så følge denne guide http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57 og derefter burde det hele fungere fint
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Hej og velkommen til forum
Jeg er helt enig med soundpartner, efter alle de forskellige forsøg vi gjorte på IRC i går (mit nickname er pixiarvai), tvivler jeg på at vi får det løst uden en geninstallering af Ubuntu.
Jeg er helt enig med soundpartner, efter alle de forskellige forsøg vi gjorte på IRC i går (mit nickname er pixiarvai), tvivler jeg på at vi får det løst uden en geninstallering af Ubuntu.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- IRC nickname: Franc
Det vil jeg prøve så, tak for jeres tid!
-
- Admin
Det var så lidt
Men så vidt jeg husker fandt vi ikke en driver til dit grafikkort:
så det trin i guiden må du jo springe over (hvis det stadigt er tilfælde).
Men så vidt jeg husker fandt vi ikke en driver til dit grafikkort:
01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc RV350 [Mobility Radeon 9600 M10]
så det trin i guiden må du jo springe over (hvis det stadigt er tilfælde).
-
- IRC nickname: Franc
Jeg har nu genistalleret Ubuntu og fulgt guiden.... DET VIRKER!
Har kun et spørgsmål tilbage, skal jeg sige ja til alle de updates der er kommet i "update manager"?
Har kun et spørgsmål tilbage, skal jeg sige ja til alle de updates der er kommet i "update manager"?
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Franc skrev:Jeg har nu genistalleret Ubuntu og fulgt guiden.... DET VIRKER!
ja
-
- Admin
Franc skrev:Jeg har nu genistalleret Ubuntu og fulgt guiden.... DET VIRKER!
Perfekt
Nu du er i gang med guides og har fulgt "trin for trin guiden", vil jeg anbefale dig denne guide om vlc media player http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=89 , så har du den mest alsidige player til ubuntu og alle de codecs som er nødvendige.