3 netkort - iptabels

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Gert
IRC nickname: gs
Geografisk sted: Danmark, KBH, Hvidovre

3 netkort - iptabels

Indlæg af Gert »

Med 3 netkort i samme maskine vil jeg gerne køre eth0: public, eth1: public eth2: på en inderside i 10ér net uden det vil være en sikkerhedsbrist og en fare for at der er adgang til mit 10ér net
Hvordan kan det gøres i iptabels ?
Kender ikke meget til iptabels - findes der en god guide
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: 3 netkort - iptabels

Indlæg af lath »

Gert skrev:Med 3 netkort i samme maskine vil jeg gerne køre eth0: public, eth1: public eth2: på en inderside i 10ér net uden det vil være en sikkerhedsbrist og en fare for at der er adgang til mit 10ér net
Hvordan kan det gøres i iptabels ?
Kender ikke meget til iptabels - findes der en god guide

iptables er til konsol (terminal) administration af Linux firewallen.

Alting bliver muligvis nemmere ved at installere et grafisk (firewall) administrationsprogram, som kommer i forskellige sværhedsgrader.

Bemærk: Der er kun 1 firewall i Linux, og den bor i Linux kernen, og ikke i et program. Alle firewall programmer administrerer den samme firewall - og det er firewallen i kernen

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Brandt
Geografisk sted: Sønderborg

Re: 3 netkort - iptabels

Indlæg af Brandt »

Grafisk program kunne eksempelvis være firewall builder
http://www.fwbuilder.org/

/Brandt
Gert
IRC nickname: gs
Geografisk sted: Danmark, KBH, Hvidovre

acer aspire revo R3600 - install ubuntu 9.04

Indlæg af Gert »

Problemer med wlan driver i ubuntu 9.04 er der nogen som har en idé - nVidia ION chipset