Google calendar, Evolution og syncevolution (LØST)

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Bops
Indlæg: 173
Tilmeldt: 11. nov 2008, 16:01

Google calendar, Evolution og syncevolution (LØST)

Indlæg af Bops »

Hej Alle.

Jeg er løbet ind i et problem.

Jeg har med stor glæde brugt Scheduleworld til at synkronisere min mobil med Evolution, via syncML (mobil) og syncevolution (evolution).
For at forberede mig til en android telefon ville jeg så synkronisere scheduleworld med google calendar. Jeg kunne fint sætte scheduleworld op til at synkronisere med google calendar, men efter det vil syncevolution ikke længere synke med scheduleworld. Det kommer med dette råd i terminalen.

Synchronization failed, see Synchronization failed, see /tmp/SyncEvolution-bo-scheduleworld/client.log for details.
/client.log for details.

Jeg går ud fra at der i denne client.log står noget jeg måske kan bruge til at google efter en løsning, men jeg aner ikke hvor jeg finder den .log fil

I search finder den ikke filen. Jeg kan så i terminalen skifte directory til /tmp/SyncEvolution-bo-scheduleworld/ - men det gør jo ikke jeg kan se hvad der står i den.

Jeg forstår heller ikke helt hvorfor den pludselig ikke vil synkronisere mere, men jeg syntes jeg så et sted at det er fordi at Evolution og Google Calendar ikke umiddelbart kan snakke sammen. Dette skulle kunne lade sig gøre gennem scheduleworld, og jeg søger efter en løsning, som jeg gerne ville dele med jer andre hvis jeg finder ud af det:-)

Er der en der kan hjælpe mig lidt i den rigtige retning??

Mvh

Bo
Senest rettet af Bops 4. dec 2009, 11:38, rettet i alt 1 gang.
Bops
Indlæg: 173
Tilmeldt: 11. nov 2008, 16:01

Re: Google calendar, Evolution og syncevolution

Indlæg af Bops »

Ahr sorry - jeg er ikke så kvik.. Nu har jeg fundet client.log filen.

Jeg prøver om jeg kan finde en løsning:-)
Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Google calendar, Evolution og syncevolution

Indlæg af Toddvarg »

Jeg ved ikke om du har løst dit problem, men jeg kigget også efter løsninger på hvordan jeg kunne sync forskellige mails sammen med den jeg havde på pc. Det jeg kom frem til var at jeg egentlig ville have mulighed til at kigge på min mail og have tilgang til min calender uanset hvor jeg var hen. Jeg har tdc mail, en hotmail og en mail fra en hjemmeside jeg har, og det jeg gjorde var dat samle det hele i gmail. Så nu har jeg alle mine mails samlet i gmail, jeg har tilgang til min calender og jeg kan få gmail til at sende sms når det sker noget i calenderen eller du kan gå på nettet med din mobil og kigge på din gmail-calender. Hvis jeg ikke tager helt fejl, så er også android telefon specielt rettet mod google, så vil det mest sandsynlig være endnu nemmere at få det til at arbejde sammen. På toppen af det hele så slipper du ar bruge et tredje program som Scheduleworld for at det skal fungere.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
Bops
Indlæg: 173
Tilmeldt: 11. nov 2008, 16:01

Re: Google calendar, Evolution og syncevolution

Indlæg af Bops »

Jeg tror nok det endte med at jeg fandt ud af at min google kalender havde taget over som min default i evolution, og det virkede åbenbart ikke.

Men det kører nu, og jeg tror faktisk bare at det var det eneste der rodede i det:-)