HTC G1 / HTC Magic

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
snej94
Indlæg: 13
Tilmeldt: 31. dec 2008, 13:11
IRC nickname: snej94

HTC G1 / HTC Magic

Indlæg af snej94 »

Hej.
Jeg skal til USA her i sommerferien, og overvejer at købe en HTC G1 eller en HTC Magic.
Ved godt at der er mange som bedre kan lide designet på en Magic, så det behøver i ikke at kommentere ;o)
Men hvis jeg køber en af dem derover kan jeg så bruge den her i Danmark? Jeg læste et sted på netter at 3G ikke ville fungere fordi over i USA kører det 2100 megaherz, og i Europa kører det på 1900 (eller omvendt?). Hvad er 3G helt præcist og har det nogen betydning for om jeg ville kunne bruge den her hjemme?
Mvh Jens
Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: HTC G1 / HTC Magic

Indlæg af Jarlen »

3G er det de kalder mobilt bredbånd, altså det der giver de høje hastigheder når du går på nettet på din telefon.
USA og Europa bruger rigtigt nok hver deres frekvens til 3G, men jeg tror nu ikke der er lavet to forskellige modeller. Jeg tror bare der er lavet én, der kan klare begge dele (tri-band/quad-band). Men jeg har ikke testet, så jeg er selvfølgelig ikke helt sikker.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
snej94
Indlæg: 13
Tilmeldt: 31. dec 2008, 13:11
IRC nickname: snej94

Re: HTC G1 / HTC Magic

Indlæg af snej94 »

Okay, så du mener at jeg sagtens kan bruge en her hjemme hvis jeg køber en derover ?
Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: HTC G1 / HTC Magic

Indlæg af Jarlen »

Det er mit bedste gæt ja. Men som sagt, gæt. Prøv at spørge på http://www.mobil-forum.dk/, de ved en masse.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
snej94
Indlæg: 13
Tilmeldt: 31. dec 2008, 13:11
IRC nickname: snej94

Re: HTC G1 / HTC Magic

Indlæg af snej94 »

Okay tak :D