Andre browsere i ubuntu - hvad kan anbefales? løst
-
Andre browsere i ubuntu - hvad kan anbefales? løst
Jeg har set en hel del browsere i Til & fjern programmer under Internet.
Er der nogen af dem, som specielt kan anbefales, og hvorfor?
Net Browser, World Browser, Dillo og hvad de nu alle sammen hedder.
(Jeg sidder ved en Windows PC lige nu, og kan ikke lige tjekke navnene).
Der var også en af dem, som var i to udgaver - en Gecco, hed den vist.
Hvad er forskellen?
James
Senest rettet af James 15. jan 2010, 19:32, rettet i alt 1 gang.
-
- Geografisk sted: København
Re: Andre browsere i ubuntu - hvad kan anbefales?
Epiphany minder meget om Firefox på brugerfladen, og er hurtig - jeg bruger dog stadig Firefox, fordi den kan sættes op lige som jeg vil have det. Men Epiphany er min back-up.
Jeg tror, at det er Epiphany, du mener, når du siger en af dem fås i to udgaver. Nu kan det godt være, at jeg bliver irettesat (men så lærer jeg jo også noget nyt), men jeg tror, at det kun er Gecko-versionen, der findes i Synaptic endnu - du installerer begge pakker, når du installerer Epiphany. Ifølge Wikipedia er Epiphany ved at gå over til WebKit, men den er endnu ikke tilgængelig gennem Synaptic.
Opera virkede også ganske fint, sidst jeg prøvede den, men personlig har jeg aldrig været vild med den. Jeg plejer dog at have den installeret for at afprøve browser-accessibilitet på hjemmesider i den.
Jeg tror, at det er Epiphany, du mener, når du siger en af dem fås i to udgaver. Nu kan det godt være, at jeg bliver irettesat (men så lærer jeg jo også noget nyt), men jeg tror, at det kun er Gecko-versionen, der findes i Synaptic endnu - du installerer begge pakker, når du installerer Epiphany. Ifølge Wikipedia er Epiphany ved at gå over til WebKit, men den er endnu ikke tilgængelig gennem Synaptic.
Opera virkede også ganske fint, sidst jeg prøvede den, men personlig har jeg aldrig været vild med den. Jeg plejer dog at have den installeret for at afprøve browser-accessibilitet på hjemmesider i den.
-
Tak hvm
Jo, det er Epiphany Web Browser som er i 2 udgsver, kan jeg se nu -
Sidder med en ubuntu maskine.
Der er Epiphany og Epiphany Gecko.
Hvad er egentlig forskellen på de to modeller?
Jeg har ubuntu 9.04 på hele harddisken af en ældre maskine.
Vil naturligvis prøve den, men vil lige være sikker på, at installere "den rigtige", hvis der ellers er "stor" forskel.
James
Jo, det er Epiphany Web Browser som er i 2 udgsver, kan jeg se nu -
Sidder med en ubuntu maskine.
Der er Epiphany og Epiphany Gecko.
Hvad er egentlig forskellen på de to modeller?
Jeg har ubuntu 9.04 på hele harddisken af en ældre maskine.
Vil naturligvis prøve den, men vil lige være sikker på, at installere "den rigtige", hvis der ellers er "stor" forskel.
James
-
Jeg har selv kørt med Epiphany (husk at installere epiphany-extensions også) og det kørte fint, men kunne ikke få netbank til at virke. Så jeg er tilbage til Firefox.
Når en tråd er løst så marker den løst