jobs bliver ikke slettet fra printkøen efter print

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
jsr

jobs bliver ikke slettet fra printkøen efter print

Indlæg af jsr »

hej,
jeg printer over netværk og det virker fint. nemt at finde printeren og driver installerer sig selv. super ubuntu :mrgreen:
men mine printjobs bliver hængende i printkøen, selv efter de er printet. "Document Print Status (my jobs)" siger "Pending" eller "Processing"
printeren er en HP LaserJet p4015, som jeg fandt ved at indtaste dens IP adresse
/j
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: jobs bliver ikke slettet fra printkøen efter print

Indlæg af lath »

jsr skrev:hej,
jeg printer over netværk og det virker fint. nemt at finde printeren og driver installerer sig selv. super ubuntu :mrgreen:
men mine printjobs bliver hængende i printkøen, selv efter de er printet. "Document Print Status (my jobs)" siger "Pending" eller "Processing"
printeren er en HP LaserJet p4015, som jeg fandt ved at indtaste dens IP adresse
/j

Mit gæt er du mangler noget software der fjerner dokumentet fra printerkøen - og det noget kunne være en printer-daemon (daemon betyer ikke dæmon, men kommer af det græske demos som betyder tjener).

Da jeg gætter på at du bruger cups er den bedste løsning at kigge efter cups pakker (søg efter dem ved at bruge "Synaptic" fra System > Administration menuen, brug ikke søgefeltet men tryk istedet på Søg knappen først).

Hot-tip: cups-pdf pakken installerer en PDF printer for alle programmer der kan printe. Den skriver til en mappe ved navnet 'PDF' i din hjemmemappe som du selv skal lave. Hvis du kilkker på "cups-pdf" linket herover aktiveres pakkesystemet automatisk.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
jsr

Indlæg af jsr »

hej lars,
tak for tip
jeg har installeret cups-pdf, og ja, jeg havde en masse andre cups pakker installeret også, så det ser ud som om du har ret i dine antagelser....
men cups-pdf laver ikke pdfer for mig, de bliver også bare stuck i printerkøen (men disse når slet ikke at blive "printet"... hm?)
--- jeg kan ikke finde nogen printer-daemon (hvis jeg søger cups daemon, finder jeg kun Common UNIX Printing System(tm) - server -- og den har jeg allerede installeret) - kan du fortælle mig hvilken pakke det er jeg muligvis mangler?
/j
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

jsr skrev:hej lars,
tak for tip
jeg har installeret cups-pdf, og ja, jeg havde en masse andre cups pakker installeret også, så det ser ud som om du har ret i dine antagelser....
men cups-pdf laver ikke pdfer for mig, de bliver også bare stuck i printerkøen (men disse når slet ikke at blive "printet"... hm?)
--- jeg kan ikke finde nogen printer-daemon (hvis jeg søger cups daemon, finder jeg kun Common UNIX Printing System(tm) - server -- og den har jeg allerede installeret) - kan du fortælle mig hvilken pakke det er jeg muligvis mangler?
/j

Common UNIX Printing System er cups!

cups-pdf printerdriver skriver en PDF fil (et dokument, som kan læses med f.eks. Adobe Acrobat Reader) - ikke noget ud på papir. Du skal have mappe ved navn PDF i din hjemmemappe, ellers har den ikke nogen mappe at udskrive filen ud i.

Du skal selv lave den mappe, og husk at pdf ikke er det samme som PDF i Linux og Unix systemer.

Jeg kan ikke fortælle dig hvad du mangler at installere af pakker - du kan prøve den nemme løsning - installer alle pakker der hedder noget med cups, og alle pakker der ser ud til at have noget at gøre med det fabrikat, og model af din printer.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

standart i cups er så vidt jeg husker at dokumenter der er blevet printet de bliver i køen men med et udført flag. jeg kan i hvertfald gå tilbage og finde gamle jobs på den vis
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede