nm-applet vil tilgå standardnøgleringen, men glemmer kodeord

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
andsen
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

nm-applet vil tilgå standardnøgleringen, men glemmer kodeord

Indlæg af andsen »

Det lyder måske forvirrende, men det er det også!

Hver gang jeg vil logge på det trådløse netværk i min kærestes lejlighed (netgear router, WPA2 kryptering), bliver jeg bedt om at skrive passwordet til standardnøgleringen. Jeg bruger mit root-password og den logger fint på. Problemet er bare at jeg bliver spurgt om det hver gang jeg tænder min computer - det er ikke (umiddelbart) muligt at få den til at huske, at jeg har sagt god for at logge på netværket.

Er det ikke noget der kan fikses på en eller anden måde? Jeg er ved at være desperat :x :P
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
elkoger
Geografisk sted: Odense

Re: nm-applet vil tilgå standardnøgleringen, men glemmer kodeord

Indlæg af elkoger »

Du kan jo lade være med at oprette en kode. Du sletter din nuværende kode sådan:

Klik på Steder > Maskine

Klik på "Filsystem" og åben mappen "home" og i den undermappen med brugernavnet.

Tryk "Ctrl H" , så de skjulte filer og mapper bliver synlige.

Åben mappen ".gnome2" og i den undermappen "keyrings"

I mappen keyrings fjernes filen "default.keyring" (den genskabes senere automatisk af Ubuntu).

Næste gang man logger på netværket undlader man at skrive et password og tillader usikker opbevaring af adgangen. Derefter er man fri for at skrive password hvergang

Taget fra: viewtopic.php?f=2&t=2700&view=previous
Mvh Simon
andsen
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: nm-applet vil tilgå standardnøgleringen, men glemmer kodeord

Indlæg af andsen »

Mange tak, det virkede :D Det har irriteret mig grænseløst på det sidste, så det var rart at det var så simpelt :lol:
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams