Adobe Flash Player plugin VS. Flash player nonfree

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Klyp

Adobe Flash Player plugin VS. Flash player nonfree

Indlæg af Klyp »

I synaptic hedder de adobe-flashplugin og flashplugin-nonfree.

Hvilke er jeres erfaringer med disse? Fordele og ulemper?

jeg har lige afprøvet dem begge, og mine observationer er, at adobe-flashplugin sluger overflødigt meget CPU. Faktisk så meget at det er mærkbart på hele ubuntus funktionalitet. Nogle gange selvom det bare er en news-side eller noget andet der ikke burde være særligt krævende. flashplugin-nonfree tager de ressourcer man kan forvente; altså næsten ingen. Dog er dens afvikling af nogle flash-ting under al kritik. F.Eks i et spil som dette: http://www.mindjolt.com/games/marble-lines hakker og lagger alt så meget, at det er umuligt at spille!..
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Adobe Flash Player plugin VS. Flash player nonfree

Indlæg af soundpartner »

Klyp skrev:I synaptic hedder de adobe-flashplugin og flashplugin-nonfree.

Hvilke er jeres erfaringer med disse? Fordele og ulemper?

jeg har lige afprøvet dem begge, og mine observationer er, at adobe-flashplugin sluger overflødigt meget CPU. Faktisk så meget at det er mærkbart på hele ubuntus funktionalitet. Nogle gange selvom det bare er en news-side eller noget andet der ikke burde være særligt krævende. flashplugin-nonfree tager de ressourcer man kan forvente; altså næsten ingen. Dog er dens afvikling af nogle flash-ting under al kritik. F.Eks i et spil som dette: http://www.mindjolt.com/games/marble-lines hakker og lagger alt så meget, at det er umuligt at spille!..

sjovt for hos mig virker adobes flash bare ikke!!! intet virker med den og alt virker fint med nonfree. nu spillede jeg også lige marblelines og det virker også problemfrit. jeg har KUN nonfree ikke anden flash inde. jeg har dog tidligere hjulpet folk med flere flash versioner inde hvor tinet virkede fordi de ikke kunne afinstalleres og de alle sammen konfliktede på forskelige måder.

så for mig nonfree den virker all the way
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
hvm

Indlæg af hvm »

Youtube afspiller ikke særligt pænt med flashplugin-nonfree for mig (der er nogle skiftende kæmpe-pixels i midten af billedet) - jeg havde tænkt, at jeg ville prøve adobe, for at se, om det blev bedre. Dog ikke hvis den bruger meget CPU i forhold til nonfree; så må jeg leve med dårlige YouTube videoer.

Flash-spillet, du linker til, er der derimod ingen problemer med! Kan det evt. være din processor/RAM, der har skylden?
soundpartner
IRC nickname: sound

Indlæg af soundpartner »

hvm skrev:Youtube afspiller ikke særligt pænt med flashplugin-nonfree for mig (der er nogle skiftende kæmpe-pixels i midten af billedet) - jeg havde tænkt, at jeg ville prøve adobe, for at se, om det blev bedre. Dog ikke hvis den bruger meget CPU i forhold til nonfree; så må jeg leve med dårlige YouTube videoer.

Flash-spillet, du linker til, er der derimod ingen problemer med! Kan det evt. være din processor/RAM, der har skylden?

90 % af alle flash problemer skyldes dårligt understøttede grafikkort hvor 3d virker skidt..
og langt de fleste af disse problemer kan afhjælpes ved at vælge en anden grafikdriver (hvis muligt) eller at deaktivere compiz
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Jeg har haft testet flashplugin-nonfree i 9.04, både på 32 og 64 bit og jeg har på intet tidspunkt haft problemer med dette, hverken med youtube eller alle de spilsider, som mine unger kan finde på at besøge.

Pakken flashplugin-nonfree virker på næsten alle pc´er, men som soundpartner så rigtigt påpeger, kan faktorer som grafikkort og brug af compiz, i nogle tilfælde give problemer.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Casper Hansen

Indlæg af Casper Hansen »

Er det ikke det samme? :shock: Har ikke lige mulighed for at tjekke det da jeg ikke har Ubuntu installeret.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
hvm

Indlæg af hvm »

Jeg har p.t. ikke Compiz aktiveret (der er nemlig noget med manglende understøttelse), så de dårlige YouTube-videoer har nok samme årsag - tak for svaret, selvom jeg ikke er OP :)
andsen
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Indlæg af andsen »

Undskyld mig, men her gik jeg og troede at alt hvad der hed flash blev trukket af CPU'en og ikke grafikkortet, hvilket også virker logisk da min Mybook ikke er den skarpeste til flash, mens min gamle bærbare kørte det flydende.

Forskel:
Atom processor vs. Pentium Dual core

Grunden til jeg er så sikker i min sag er, at ved en test af Acers nye Nvidia Ion box med Atom processor og Geforce 9400 grafikkort, viste det sig at flash mildest talt kørte elendigt, mens den snildt kunne vise 1080p film.

Men at der skulle være forskel på Adobe-flashplugin og flashplugin-nonfree undrer mig meget, da begge er fra adobe :-S
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
Klyp

Indlæg af Klyp »

kan det virkelig være min amd 4000+ CPU der er for langsom?
Casper Hansen

Indlæg af Casper Hansen »

Klyp skrev:kan det virkelig være min amd 4000+ CPU der er for langsom?

Tror bare det er flash og GNU/Linux aldrig rigtig har været godt sammen :)
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
pea1
Geografisk sted: Odense

Indlæg af pea1 »

Hvor er det dog irreterende, at at når man ser youtube videoer, at både film og lyd hakker i det. Hvad sker der ? Det har da kørt før !. Jeg har jo alle Ubuntu's opdateringer. Så tager man sin lille Acer Aspire one bestykket med Windows XP og sammeligner og så kører både film og lyd flydende.
Da min Ubuntu pc har kørt udemærket før, så må jeg da kunne spore dette her i stedet for at give op !
Jeg tilslutter mig det med kun at have een eneste flash-plugin installeret. Jeg gjorde flg.
Afinstallering af
1. libswdec-0.6-90
2. swfdec-mozilla

Jeg installerede kun flash player nonfree. Genstartede og så virkede det hele igen på youtube. Lyd og billede flydende. Super.... :D
Ubuntu 8.04
IBM thinkpad R51, T43, T40 og Lenovo T500