dansk keyboard

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
stunse
IRC nickname: stunse

dansk keyboard

Indlæg af stunse »

Hej
Jeg er meget Ubuntu-novice, saa jeg haaber I vil baere over med mig hvis jeg spoerger dumt!

Som I kan se har jeg problemer med de danske bogstaver, der bliver til "ö, ä, å".

Under "System -> Preferences -> Keyboard" i Layouts er der valgt Denmark.

"System -> Administration -> Language Selector" beder om password, og vil hverken acceptere mit eget eller root-passwordet. Jeg faar en af foelgende fejl:

"Failed to run /usr/bin/gnome-language-selector as user root:
The underlying authorization mechanism (sudo) does not allow you to run this program. Contact the system administrator."

eller

"Failed to run /usr/bin/gnome-language-selector as user root:
Child terminated with 1 status"

Jeg har overtaget maskinen med Ubuntu fra en anden, og ved ikke hvilken version det er. "About Ubuntu" svarer mig:

"Cannot launch entry

Details: Failed to execute child process "yelp" (No such file or directory)".

Haaber nogen har lyst til at hjaelpe mig :-)
cmay

Re: dansk keyboard

Indlæg af cmay »

mit umiddelbare bedste råd vil være at selv installere den nyeste version så alt er rigtigt sat op fra start af hvis du har overtaget den maskine fra en anden

du kan finde masser af hjælp til opsætning og installation med dette her i forum og det er ikke så svært at have med at gøre.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}