nu har jeg prøvet at få dette ubuntu til at køre i ½ år uden at det er lykkedes mig at 1)få java til at køre så jeg kan gå i banken 2)se streaming fra min bbc(der er ingen videoklip)
jeg var tåbelig nok til at lade mig lokke til at opdatere til det nye velsignelsesrige 904 og så var min java væk(jeg havde nået at have fornøjelse af den i 12 timer) og så slog den mine videoklip ihjel .Siden da har jeg installeret og grublet og ledt og downloaded ganske uden fornøjelse og resultat
jeg synes at det er så pissesvært at finde ud af hvad det går ud på -nu har jeg fex ledt forgæves i 1 times tid på at få en ide om hvad universe/multiverse betyder .
jeg synes det er helt fint med supportfora-men det er indtil dato ikke lykkedes mig aT finde et brugbart svar på nogetsemhelst , men utallige forslag ala du kan prøve det og det -men det har ikke været andet end afveje-ingen udveje .det er simpelthen ikke mig muligt at finde et fornuftigt konkret svar på et eneste spørgsmål jeg er løbet ind i -og jeg har ikke en anelse om hvad de forskelleige grundbegreber betyder:synaptic package ,osv og kan ikke rigtig finde svar på enkle spørgsmål (som fex universe/multiverse)
jeg er bare så pissefrustreret at det er sidste omgang for mig -det er for indforstået og tilsyneladende omgivet af en mur som den i israel!
klausfys
½ SEK FRA AT AFINSTALLERE ubuntu
-
- IRC nickname: klausfys
-
- Geografisk sted: Odense
Re: ½ SEK FRA AT AFINSTALLERE ubuntu
Jeg plejer at bruge Ubuntguiden, når man har kørt den igennem, så er alt java, flash og codecs installeret.
Jeg kan anbefale VLC guiden så kan man afspille det meste.
Jeg kan anbefale VLC guiden så kan man afspille det meste.
Mvh Simon
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Hej Klaus
Der er ingen hokus-pokus forbundet med Ubuntu Linux. Det er en af de letteste udgaver af GNU/Linux at starte med.
Du skriver, at du er frustreret over ord som Universe/Multiverse? Ingen grund til panik. Det er blot navne på det lager mange packets, som i realiteten kun er programpakker, ligger i. Det er programmørerne bag Ubuntu som afgør hvor hver enkelt program-pakke bliver lagt.
Hvis du starter programmet "Synaptic", som blot er et system-program til at arbejde med program-pakker igennem, så vil du hurtigt fange funktionen af programmet.
Start Synaptic: System>Administration>Synaptic
Når programmet er på skærmen klikker du på knappen "Søg", og i den boks der kommer frem skriver du sun java.
Nu vises alt hvad synaptic kan finde omkring Java, og listes øverst til højre i det store vindue. Her vælge du det Java du skal bruge. Selv har jeg følgende pakker installeret:
ia32-sun-java5-bin, ia32-sun-java6-bin, libcommons-lang-java, sun-java5-bin, sun-java5-jre, sun-java6-bin, sun-java6-fonts, sun-java6-jdk, sun-java6-jre, sun-java6-plugin, sun-java6-source
Med disse pakker installeret fungerer Java fint på min 64 bit Ubuntu 9.10 Alpha2, men også på min 64 bit Ubuntu 9.04
Skriv lidt flere oplysninger om din maskine, CPU, RAM og grafikkort, så er det lettere at finde svarene.
En lille sidebemærkning: På min Ubuntu 9.10 Alpha2 64 bit kan jeg ikke afspille klip på youtube gennem firefox, men jeg kan afvikle dem under Epiphany browseren uden problemer.
Der er ingen hokus-pokus forbundet med Ubuntu Linux. Det er en af de letteste udgaver af GNU/Linux at starte med.
Du skriver, at du er frustreret over ord som Universe/Multiverse? Ingen grund til panik. Det er blot navne på det lager mange packets, som i realiteten kun er programpakker, ligger i. Det er programmørerne bag Ubuntu som afgør hvor hver enkelt program-pakke bliver lagt.
Hvis du starter programmet "Synaptic", som blot er et system-program til at arbejde med program-pakker igennem, så vil du hurtigt fange funktionen af programmet.
Start Synaptic: System>Administration>Synaptic
Når programmet er på skærmen klikker du på knappen "Søg", og i den boks der kommer frem skriver du sun java.
Nu vises alt hvad synaptic kan finde omkring Java, og listes øverst til højre i det store vindue. Her vælge du det Java du skal bruge. Selv har jeg følgende pakker installeret:
ia32-sun-java5-bin, ia32-sun-java6-bin, libcommons-lang-java, sun-java5-bin, sun-java5-jre, sun-java6-bin, sun-java6-fonts, sun-java6-jdk, sun-java6-jre, sun-java6-plugin, sun-java6-source
Med disse pakker installeret fungerer Java fint på min 64 bit Ubuntu 9.10 Alpha2, men også på min 64 bit Ubuntu 9.04
Skriv lidt flere oplysninger om din maskine, CPU, RAM og grafikkort, så er det lettere at finde svarene.
En lille sidebemærkning: På min Ubuntu 9.10 Alpha2 64 bit kan jeg ikke afspille klip på youtube gennem firefox, men jeg kan afvikle dem under Epiphany browseren uden problemer.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Du skriver "opdatere til 9.04", jeg kunne forestille mig at en del af dine problemer ikke var opstået, hvis du havde lavet en clean install af 9.04 i stedet for.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- IRC nickname: klausfys
tusind tak for klart svar posting.php?mode=reply&f=2&t=7547# i klar text men der er som sædvanlig lidt ? hvad kommer det der ia-32 af ;der kommer der ikke noget frem af når jeg søhttps://ubuntudanmark.dk/forum/posting.php?mode=reply&f=2&t=7547#ger for at installere de foreslåede filer til java?
og 2 er det et firefox-problem ?-der skal ordnes i firefox? add-ons?
tak
ps der blev lavet clean-install-så alt det jeg havde var væk!
og 2 er det et firefox-problem ?-der skal ordnes i firefox? add-ons?
tak
ps der blev lavet clean-install-så alt det jeg havde var væk!
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Omkring ia32 kan jeg hjælpe dig med følgende oplysning fundet på wikipidia:
http://en.wikipedia.org/wiki/IA-32
Omkring dit spørgsmål om, hvor vidt det er et firefox-problem så må svaret være, at det er det ikke direkte, ud over det firefox-plugin som er nævnt i listen over java-filer.
Både ia32-sun-java5-bin og ia32-sun-java6-bin skal komme frem når du søger på sun java i synaptic. Hvis ikke mangler du nok lige dette repository:
Du kan også lægge dem ind i din sources.list manuelt:
Herefter kopierer du disse linier ind i filen nederst:
Luk og gem filen og kør så denne kommando i en terminal:
http://en.wikipedia.org/wiki/IA-32
Omkring dit spørgsmål om, hvor vidt det er et firefox-problem så må svaret være, at det er det ikke direkte, ud over det firefox-plugin som er nævnt i listen over java-filer.
Både ia32-sun-java5-bin og ia32-sun-java6-bin skal komme frem når du søger på sun java i synaptic. Hvis ikke mangler du nok lige dette repository:
Kode: Vælg alt
sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/`lsb_release -cs`.list --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list; sudo apt-get -q update; sudo apt-get --yes -q --allow-unauthenticated install medibuntu-keyring; sudo apt-get -q update
Du kan også lægge dem ind i din sources.list manuelt:
gksudo gedit /etc/apt/sources.list
Herefter kopierer du disse linier ind i filen nederst:
deb http://packages.medibuntu.org/ jaunty free non-free
deb-src http://packages.medibuntu.org/ jaunty free non-free
Luk og gem filen og kør så denne kommando i en terminal:
wget -q http://packages.medibuntu.org/medibuntu-key.gpg -O- | sudo apt-key add - && sudo apt-get update
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500