Google earth
-
- IRC nickname: SvenP
Google earth
jeg har hentet GoogleEarthLinux.bin, men hvordan åbner/instalerer jeg filen?
Mvh. Sven
Mvh. Sven
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Google earth
SvenP skrev:jeg har hentet GoogleEarthLinux.bin, men hvordan åbner/instalerer jeg filen?
Mvh. Sven
Hejsa,
Tja, det er så en dårlig ide at installere på den måde. Hvis du i stedet installerer Medibuntu så er GoogleEarth med og kan installeres fra Synaptic.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
Det må du forklare nærmere. Medibuntu findes ikke i tilføj/fjern
Sven
Sven
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Nej... Medibuntu skal installeres via programmer>tilbehør>terminal, men nu du alligevel skal der ind, kan du lige så godt installerer googleearth med det samme:
Brug denne kommando:
Brug denne kommando:
Kode: Vælg alt
gpg --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv 2EBC26B60C5A2783 && gpg --export --armor 2EBC26B60C5A2783 | sudo apt-key add - && sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/`lsb_release -cs`.list --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list; sudo apt-get -q update; sudo apt-get --yes -q --allow-unauthenticated install medibuntu-keyring; sudo apt-get -q update && sudo aptitude install googleearth
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Tak for det. Sådan en komando er jo let nok at kopiere ind. Men det er lige ved at tage modet fra mig at det er nødvendigt.
Mvh. Sven
Mvh. Sven
-
- Admin
Jeg ved det desværre godt, jeg har faktisk lige oprettet et spørgsmål om "Grafisk install af Medibuntu" på viewtopic.php?f=4&t=7535 , vi har haft prøvet og er stadigt meget interreserede i at finde en grafisk løsning, det er ikke bare fordi at jeg vil drukne dig i en kommandolinie, det er desværre pt den eneste brugbare løsning til install af Medibuntu og dermed programmer som Google earth og Skype (Google earth og Skype kan dog hentes i synaptic eller tilføj/fjern, når først medibuntu er installeret via terminalen).
-
Så er der opstået et problem. Jeg kunne ikke finde ud af at godkende licensaftalen, og fik lukket terminalen. Så der blevikke instaleret noget, og når jeg vil køre komandoen igen får jeg følgende fejl:
E: dpkg was interrupted, you must manually run 'sudo dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: dpkg was interrupted, you must manually run 'sudo dpkg --configure -a' to correct the problem.
-
- Admin
Den er nem nok at løse, brug denne guide viewtopic.php?f=11&t=5287
-
Ja det hjalp. nu skal jeg igen godkende licensaftalen. Hvordan gør jeg det?
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
SvenP skrev:Så er der opstået et problem. Jeg kunne ikke finde ud af at godkende licensaftalen, og fik lukket terminalen. Så der blevikke instaleret noget, og når jeg vil køre komandoen igen får jeg følgende fejl:
så gør du hvad den siger... i terminalen skriver du: sudo dpkg --configure -a for at løse problemet
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
SvenP skrev:Ja det hjalp. nu skal jeg igen godkende licensaftalen. Hvordan gør jeg det?
du bruger [tab] samt piletaster til at navigere rundt og så enter til at vælge det der er markeret med rødt
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Du kan enten bruge piletaster eller Tab til at flytte markøren ned til feltet og så trykke på <Enter>
/Michael
---
---
-
Mange tak for hjælpen.
Det bliver nok ikke sidste gang jeg kommer til at plage jer. Det føles temmelig fremmed når man kun er vant til windows, men nu skal det have en chance.
Mvh. Sven
Det bliver nok ikke sidste gang jeg kommer til at plage jer. Det føles temmelig fremmed når man kun er vant til windows, men nu skal det have en chance.
Mvh. Sven
-
- Admin
Du fik da ikke plaget os
Men nu du er i gang med at få installeret programmer, kan du lige kigge på denne guide om vlc media player viewtopic.php?f=11&t=4101 , nu du har Medibuntu installeret kan du tage resten grafisk
Men nu du er i gang med at få installeret programmer, kan du lige kigge på denne guide om vlc media player viewtopic.php?f=11&t=4101 , nu du har Medibuntu installeret kan du tage resten grafisk
-
- IRC nickname: kok
- Geografisk sted: svenstrup j
ja nu har jeg kørt alle komandoerne i terminalen, men google earth er intet sted at finde... ubuntu 8.10... mit skype virker fint..