Hej. ja så kom der endnu en ny ubuntu bruger. Er der nogle der kan sige mig hvordan man får sat sin hauppauge hvr 1100 sat op til at kunne se tv her på 9.04 64 bit.
Jeg har prøvet at bruge tv-time men kan ikke få den til at finde nogle kanaler. Jeg har analog kanaler over en bredbånds forbindelse. kan nok få det til at virke i vista.
Og hvis nogle ved hvordan man kan opdater sin driver til et ati x700 grafikkort ville det være dejligt. Den kan kun køre i 800 x 600 kan køre i 1600 x 900 i windows xp.
Det skal lige siges at det er på 2 forskellige komputer jeg har instaleret ubuntu 9.04 64 bit på.
Hilsen
Futte
opsætning af hauppauge hvr 1100
-
- IRC nickname: Futte
- Geografisk sted: Brønderslev
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: opsætning af hauppauge hvr 1100
Hej og velkommen i forum
Med den får du få løst de fleste begynder vanskeligheder og måske også dit driver problem.
stra
Prøv at kigge på denne guide viewtopic.php?f=11&t=7375&hilit=hauppaugeFutte skrev:Jeg har prøvet at bruge tv-time men kan ikke få den til at finde nogle kanaler. Jeg har analog kanaler over en bredbånds forbindelse.
Har du kørt denne guide igennem? http://freedomnotbeer.dk/index.php?opti ... &Itemid=57Og hvis nogle ved hvordan man kan opdater sin driver til et ati x700 grafikkort ville det være dejligt. Den kan kun køre i 800 x 600 kan køre i 1600 x 900 i windows xp.
Med den får du få løst de fleste begynder vanskeligheder og måske også dit driver problem.
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
Hej Igen.
Jeg har prøvet me-tv men kan ikke få det til at finde tv kanaler, måske er det fordi at det kun kan finde digital kanaler.
Ubuntu har fundet mit hauppauge hvr 1100, men det finder ikke nogle analoge kanaler. Hvad kan jeg gøre?.
Jeg har prøvet:
Og det virker ikke.
Hilsen
Futte
Jeg har prøvet me-tv men kan ikke få det til at finde tv kanaler, måske er det fordi at det kun kan finde digital kanaler.
Ubuntu har fundet mit hauppauge hvr 1100, men det finder ikke nogle analoge kanaler. Hvad kan jeg gøre?.
Jeg har prøvet:
Prøv at kigge på denne guide viewtopic.php?f=11&t=7375&hilit=hauppauge
Og det virker ikke.
Hilsen
Futte
Intel desktop DH57DD med 8GB ram 1333 mhz og I5 CPU 3,3 GHZ / 3,6 GHZ. Og 3stk 500 GB Harddiske.
-
Hej Igen
NU HAR JEG FÅET BILLEDE PÅ.
Men nu mangler jeg bare at få lyd på. Det program som kan hente og bruge analog kannaler er tvtime.
Er der nogle som kan hjælpe med at få lyd på sådan et kort (hauppauge HVR 1100 ) Mener at have set et eller andet sted på nettet, at det kun kan bringe mono lyd.
Er der nogle af jer gode folk som kender noget til det!
Tak på forhånd
Futte
NU HAR JEG FÅET BILLEDE PÅ.
Men nu mangler jeg bare at få lyd på. Det program som kan hente og bruge analog kannaler er tvtime.
Er der nogle som kan hjælpe med at få lyd på sådan et kort (hauppauge HVR 1100 ) Mener at have set et eller andet sted på nettet, at det kun kan bringe mono lyd.
Er der nogle af jer gode folk som kender noget til det!
Tak på forhånd
Futte
Intel desktop DH57DD med 8GB ram 1333 mhz og I5 CPU 3,3 GHZ / 3,6 GHZ. Og 3stk 500 GB Harddiske.
-
Hej Alle.
Ja nu prøver jeg lige om der er nogle der kan hjælp mig med tvtime.
Jeg har fundet ud af at der er "lyd" på når jeg går ind i lydkontrold på computeren. Mit vu meter viser at der er lyd på. og det falder til ro når jeg finder en tom kanal på tvtime.
Jeg har fundet ud af at tvtime køre lyden ud af line den skriver:
Skulle man så ikke kunne udskifte "line" med "speaker" og hvis man kan hvor? og hvordan skal man gøre dette???
Håber at der er nogle der har et godt råd / fif.
Futte
Ja nu prøver jeg lige om der er nogle der kan hjælp mig med tvtime.
Jeg har fundet ud af at der er "lyd" på når jeg går ind i lydkontrold på computeren. Mit vu meter viser at der er lyd på. og det falder til ro når jeg finder en tom kanal på tvtime.
Jeg har fundet ud af at tvtime køre lyden ud af line den skriver:
-x, --mixer=DEVICE[:CH] The mixer device and channel to control.
(defaults to /dev/mixer:line)
Valid channels are:
vol, bass, treble, synth, pcm, speaker, line,
mic, cd, mix, pcm2, rec, igain, ogain, line1,
line2, line3, dig1, dig2, dig3, phin, phout,
video, radio, monitor
Skulle man så ikke kunne udskifte "line" med "speaker" og hvis man kan hvor? og hvordan skal man gøre dette???
Håber at der er nogle der har et godt råd / fif.
Futte