Jeg skal have kopieret den danske sprogfil ind i Opera, og den skal ligge i /usr/share/opera/locale.
Jeg er ikke så meget inde i kommandoer, men har prøvet at skrive chmod 777 locale som root, men det virker ikke.
Nogen der kan hjælpe?
chmod
-
- IRC nickname: mpih
- Geografisk sted: Århus
chmod
Hvis du skriver <sudo nautilus ( og password)> i terminalen, så åbner du filhåndteringen som root, og kan derfor ændre rettigheder ved at højreklikke på filerne, vælge Egenskaber og derefter vælge fanebladet Security.
-
- IRC nickname: Cave`
- Geografisk sted: Århus
chmod
Jeg kan ikke se grunden til, at rettigeder for bibliotekket skal ændres. Hvis du skulle ændre rettigheder for et bibliotek og dets indhold skal du huske "-R" (recursively) efter chmod, fx sudo chmod -R 777 /usr/share/opera/locale
Men når du blot skal flytte filen ind i locale bibliotekket, kan du skrive "sudo mv >>stien til filen<< /usr/share/opera/locale"
Men når du blot skal flytte filen ind i locale bibliotekket, kan du skrive "sudo mv >>stien til filen<< /usr/share/opera/locale"
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
vej til dansk sprog i Opera
Da jeg skulle indlægge den danske fil gemte jeg sprogfilen i opera download mappen
Derefter brugte jeg flg vej
åbende funktion<indstillinger<detaljer (ved sprog)<vælg<fandt filen og trykkede enter og OK.
Så virkede det.
mvh
Derefter brugte jeg flg vej
åbende funktion<indstillinger<detaljer (ved sprog)<vælg<fandt filen og trykkede enter og OK.
Så virkede det.
mvh
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10