Hej, jeg håber ikke jeg spørger for meget, men jeg er akkurat i færd med at installere Ubuntu på min hoved-pc i disse dage, så jeg har en del start-problemer, som jeg morer mig med at fikse .
Jeg har installeret Wine, som virkede helt utrolig godt, da jeg skulle installere Politikens Ordbøger. Det kunne faktisk ikke gå meget nemmere . Programmerne tager en del af PC'en CPU, men det er vel fair nok, jeg er glad bare det virker. Det der dog både undrer og irriterer mig en smule er, at når jeg lukker programmet ned igen (ordbogen), så drøner min procent videre deroppe i 40-50 stykker, selvom programmet er lukket. Går i System > Administration > Systemovervågning kan jeg se at ENGDAN stadig kører for fuld blus, og at jeg må ind og afslutte manuelt, for at få computeren ned på jorden igen.
Men hvorfor lukker programmet ikke selv? Jeg har ikke noget imod, at den bruger kræfter på noget, jeg også bruger kræfter på, det er straks værre, når min computer og jeg beskæftiger os med to forskellige ting, forstår I?
Kan jeg på nogen måde få programmet til at lukke HELT, når jeg trykker på det røde kryds, så jeg ikke skal lukke det to gange?
Mvh Mathias.
Hvorfor afslutter Wine ikke sine processer, når jeg lukker?
-
- IRC nickname: Adavur
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Hvorfor afslutter Wine ikke sine processer, når jeg lukker?
Adavur skrev:Hej, jeg håber ikke jeg spørger for meget, men jeg er akkurat i færd med at installere Ubuntu på min hoved-pc i disse dage, så jeg har en del start-problemer, som jeg morer mig med at fikse .
Jeg har installeret Wine, som virkede helt utrolig godt, da jeg skulle installere Politikens Ordbøger. Det kunne faktisk ikke gå meget nemmere . Programmerne tager en del af PC'en CPU, men det er vel fair nok, jeg er glad bare det virker. Det der dog både undrer og irriterer mig en smule er, at når jeg lukker programmet ned igen (ordbogen), så drøner min procent videre deroppe i 40-50 stykker, selvom programmet er lukket. Går i System > Administration > Systemovervågning kan jeg se at ENGDAN stadig kører for fuld blus, og at jeg må ind og afslutte manuelt, for at få computeren ned på jorden igen.
Men hvorfor lukker programmet ikke selv? Jeg har ikke noget imod, at den bruger kræfter på noget, jeg også bruger kræfter på, det er straks værre, når min computer og jeg beskæftiger os med to forskellige ting, forstår I?
Kan jeg på nogen måde få programmet til at lukke HELT, når jeg trykker på det røde kryds, så jeg ikke skal lukke det to gange?
Mvh Mathias.
Jeg har ikke de nævnte ordbøger, men jeg kan give dig nogle hints som muligvis kan løse dit problem:
Du kan for at løse dit problem kigge mere på:
- Winetricks Winetricks is a small script to install some basic components (typically Microsoft DLLs and fonts) required for some applications to run correctly under Wine. The Wine project will accept bug reports for users of Winetricks, unlike most third-party applications. It is maintained by Wine developer Dan Kegel.[19]
- Wine-Doors Wine-Doors is an application-management tool for the GNOME desktop which adds functionality to Wine. Wine-Doors is an alternative to WineTools which aims to improve upon WineTools' features and extend on the original idea with a more modern design approach.
http://www.wine-doors.org/, Wikipedia om Wine-Doors: http://en.wikipedia.org/wiki/Wine-Doors
Download: http://wddb.wine-doors.org/system/files/wine-doors_0.1.3_all.deb
Eventuelt kan du (manuelt) installere den nyeste udviklerversion af Wine, som måske har rettet netop den fejl som dit program har - men det er ikke for nybegyndere.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- IRC nickname: Adavur
Re: Hvorfor afslutter Wine ikke sine processer, når jeg lukker?
Tak, jeg kigger på det