Godaften...
Jeg har de sidste dage kæmpet med, at installere 9.04 på en Acer M1610-NV8400, Intel Pentium Dual Core E2140 (1,6 GHz), 2048 MB DDR2 RAM, 250 GB SATA-II harddisk
Jeg skal lave en dual install og har gjort alle de indledende øvelser (formatering, delt disk osv.)
Jeg har prøvet med DVD, USB og lige nu med den alternative, men ligemeget hjælper det
Jeg har tjekket md5sum og diskene for fejl, brændt flere diske (forskellige mærker) alt OK, men hver gang jeg forsøger, at installere på den po.... Acer går alt fint, indtil jeg kommer til:
Sætter apt op, gennemsøger filspejlet....
Ved DVD og USB med den normale 9.04 kommer den til 82% og med den alternative (DVD) til 43%, så kommer den ikke videre
Jeg har givet den L A N G tid, over to timer, men den rør sig ikke
Er der nogen, der har en løsning eller kan den model bare ikke køre Ubuntu
Kan ikke installere på Acer M1610 (LØST)
-
- Forfatter
- IRC nickname: LinuxMor
- Geografisk sted: Hadsten
Kan ikke installere på Acer M1610 (LØST)
Senest rettet af momsemor 29. nov 2009, 22:24, rettet i alt 1 gang.
Vh. Jannie
-
- Geografisk sted: Valby
Re: Kan ikke installere på Acer M1610
"Gennemsøger filspejlet" betyder, at softwarekilderne på internettet bliver undersøgt.
Hvis du installerer uden at være koblet på internettet, springer installationen dette trin over. Så kan det være at du kan få afsluttet installationen.
PS. Du kan altid hente oversættelser og opdateringer efter endt installation...
Hvis du installerer uden at være koblet på internettet, springer installationen dette trin over. Så kan det være at du kan få afsluttet installationen.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-
- Forfatter
sådanUBUNTU skrev:"Gennemsøger filspejlet" betyder, at softwarekilderne på internettet bliver undersøgt.
Okay... mange tak for svaret, så lærte jeg også noget i dag/aften Den maskine har virkelig givet mig grå hår (flere )
Det vil jeg straks prøve
Vh. Jannie
-
- Forfatter
HURRA..... det virkede
Jeg kunne dog ikke hente opdateringer, så jeg tænkte, at det måske var netkortet der konfliktede med Ubuntu
Jeg prøvede så med en D-link trådløs USB , der var med min trådløse router og det løste problemet
Jeg kunne dog ikke hente opdateringer, så jeg tænkte, at det måske var netkortet der konfliktede med Ubuntu
Jeg prøvede så med en D-link trådløs USB , der var med min trådløse router og det løste problemet
Vh. Jannie
-
- Geografisk sted: Valby
Super. Så håber jeg, at du kan få netkortet til at virke på et tidspunkt.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50