Skader det harddisken at re-partitionere for tit? [LØST]

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
hvm
Geografisk sted: København

Skader det harddisken at re-partitionere for tit? [LØST]

Indlæg af hvm »

Ikke noget med at grine af dumme spørgsmål :oops:

…Så, gør det?
Senest rettet af hvm 17. jul 2009, 15:28, rettet i alt 1 gang.
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Skader det harddisken at re-partitionere for tit?

Indlæg af Jimmyfj »

hvm skrev:Ikke noget med at grine af dumme spørgsmål :oops:

…Så, gør det?

Ingen grund til at grine her. Dit spørgsmål er serdeles relevant.

Min første indskydelse er, at Néj, det skader ikke disken. Ej heller forringer det diskens levetid. Noget andet er hvis du re-formaterer disken ofte ved hjælp af det der hedder "Low-level format", som er en formatering som afvikles fra din maskines BIOS. Men lad mig lige undersøge det nærmere, så vender jeg tilbage senere med en mere udførlig forklaring.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
hvm
Geografisk sted: København

Indlæg af hvm »

Hvis det ikke er et problem at re-partitionere en 2-4 gange om året med GParted, så er jeg glad - tak for svaret :o)
cmay

Indlæg af cmay »

hvm skrev:Hvis det ikke er et problem at re-partitionere en 2-4 gange om året med GParted, så er jeg glad - tak for svaret :o)

jeg tror jeg installere en gang per fjortens dag på hver maskine jeg har i gennem snit og har gjort det siden de sidste par år. jeg har aldrig haft en oplevelse af at det skulle skade harddisken at refomattere og geninstallere.

jeg installere nogen gange et par forskellige distributioner både bsd og linux på den samme maskine med et par få dages mellemrum og der er kun en gang jeg har haft en hard disk som har været besværlig at få til at blive installeret noget på ordentligt. den var helt ny og var beskadiget så jeg fik den byttet samme dag.

at reformattere fire gange om året skulle være helt sikkeret.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}