Linux 64 bit

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Linux 64 bit

Indlæg af Christian.Arvai »

Du kunne jo prøve det link, det er inde fra den officiele ubuntu hjemmeside,
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
gasolin
Geografisk sted: Ny assens kommune

Indlæg af gasolin »

christian.arvai skrev:Du kunne jo prøve det link, det er inde fra den officiele ubuntu hjemmeside,

¨
gør jeg også og der kan man vælge b.la fra danmark KLID
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Hvis du på http://www.ubuntu.com/getubuntu/downloadmirrors#bt vælger ubuntu-9.04-desktop-amd64.iso.torrent , får du det som en torrent fil og det har intet med "danmark KLID" at gøre, du skal bruge et program som kan kører p2p for at hente filen.

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
gasolin

Indlæg af gasolin »

Den skal bare hedde amd64 når jeg vil have ubuntu 64 med en intel p8400 cpu ?
Jarlen
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Indlæg af Jarlen »

Amd64 betyder at det er 64bit versionen, det er den du gerne vil have :-)
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Jimmyfj »

gasolin skrev:Den skal bare hedde amd64 når jeg vil have ubuntu 64 med en intel p8400 cpu ?

Lige nøjagtigt. Du skal bruge den iso som hedder AMD64, OGSÅ til Intel 64 bit CPUs. På min egen Intel Core 2 Duo baserede Pc har jeg brugt denne iso til at installere Ubuntu 9.04 64 bit. Har du problemer med iso'en kan du også hente den fra:
"Denmark u-soft.dk", hvilket er den jeg selv bruger til hentning af iso-filer, og de virker altid.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
micprop

Indlæg af micprop »

Jimmyfj skrev:
micprop skrev:det er utroligt at kritik ikke er velkommen her på siden det er dog det der forbedrer et produkt så hvis i ikke kan lide lugten i bageriet ville det måske være en ide at i fandt et andet sted, det er en underlig opførsel men i bliver forhåbentlig voksne en dag for jeres indlæg minder om forkælede snotunger

Og det var så hér min tålmodighed med dig slap op. Jeg har indberettet dig for admins, og jeg håber dit sprogbrug får følger.

og jeg håber du bliver smit ud
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Indlæg af eitreach »

Og så slapper vi af. Allesammen. Forstået?

micprop - jeg forventer at høre fra dig privat. Giv lyd.

Tilbage til emnet - jeg beklager ulejligheden.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

gasolin skrev:
christian.arvai skrev:Du kunne jo prøve det link, det er inde fra den officiele ubuntu hjemmeside,

¨
gør jeg også og der kan man vælge b.la fra danmark KLID

Hejsa, ikke fordi der er noget galt i at hente fra KLID, men jeg synes at deres ftp server er ufattelig langsom, så derfor bruger jeg andre. Dog bruger jeg helst P2P, som Christian også foreslår - det går altså lynhurtigt når først der er flere seedere på.

Jeg har testet fedora 11 af ren nysgerrighed, og må sige at det er flot grafik og design - men foretrækker stadig Ubuntu. Der er meget stor forskel på disse Linux distroer, idet Ubuntu bygger på Debian (og anvender .deb pakkehåndtering) og fedora bygger på Red Hat (og anvender .rpm pakkehåndtering), men efter min mening så fungerer Ubuntu's pakkehåndtering langt bedre. Men igen er det vel smag og behag.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
laoshi
Redaktør
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af laoshi »

Der er så også et lille trick til at finde en hurtig server:
System > Administration > Softwarekilder
På første faneblad 'Ubuntu-software' finder du 'Hent fra' og vælger 'Andet'
Her vælger du så 'Vælg bedste server' - serverne pinges og du får tilbudt den hurtigste server som du så vælger.

Resultatet vil selvfølgelig være forskelligt fra gang til gang - og sjovt nok fik jeg tilbudt KLID da jeg prøvede det lige nu...
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
gasolin

Indlæg af gasolin »

Nu er ubuntu installeret på min asus N50Vn (gamer bærbaren fra expert til 6999kr) og adobe flash player virker det skulle oven i købet være 64 bit versionen, men hold da kæft det var svær med partionerne brugte ubuntu disken men jeg kunne kun lave 2 logiske partioner (så vidt jeg husker logiske partioner) jeg har en recovery en c drev og en d (vista home premium 64 bit)samt den jeg brugte til ubuntu, normalt har jeg 3 partioner, en lille swap, en lille / og en mega stor /home partionen jeg kunne bare ikke lave andet end en stor swap (efter min mening alt for stor ca 5 gb) og en / til resten ca 105gb, meget upraktisk da en partion der hedder /home gør at jeg ikke skal installere musik og video samt billede med mere igen hvis jeg vil geninstaller ubuntu eller anden distro

Så mangler jeg bare hjælp til mit tastatur æ bogstav og ø som jeg har problemer med på en webcam chat og mit logitech quickcam 9000 pro standard cammet der er indbygget virker, men der er ikke zoom funktion
Senest rettet af gasolin 13. jun 2009, 11:13, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Tastatur:

Prøv at gå ind i system>indstillinger>tastatur og se om det hjælper at vælge en anden mulighed (der er ofte flere muligheder)

ÆØÅ -Dansk sprog:

system>administration>sprogunderstøttelse , fjern engelsk og installer dansk sprog

Webcam:

Prøv at installere programmet cheese: Programmer>tilføj-fjern (husk at indstille den til ”Alle tilgængelige programmer”), hvis det ikke hjælper så tror jeg du skal oprette en ny tråd, kun om det ene emne.

gasolin

Indlæg af gasolin »

christian.arvai skrev:Tastatur:

Prøv at gå ind i system>indstillinger>tastatur og se om det hjælper at vælge en anden mulighed (der er ofte flere muligheder)

ÆØÅ -Dansk sprog:

system>administration>sprogunderstøttelse , fjern engelsk og installer dansk sprog

Webcam:

Prøv at installere programmet cheese: Programmer>tilføj-fjern (husk at indstille den til ”Alle tilgængelige programmer”), hvis det ikke hjælper så tror jeg du skal oprette en ny tråd, kun om det ene emne.

Jeg har ikke problemer som sådan med æøå andet en at en web cam chat jeg bruger meget ikke kan skrive æøå rigtigt der vælges en af de 3 andre muligheder (har 2 taster med 3 bogstaver på) har prøvet cheese med et ikke logitech cam kunne ikke få det til at virke med ubuntu 9,04 32 og en toshiba bærbar (er 99,9% uerfarren med linux og webcam)
laoshi
Redaktør
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af laoshi »

en web cam chat jeg bruger meget ikke kan skrive æøå rigtigt

- det tyder så på at du skal ind i indstillingerne til dit chatprogram og vælge et andet tegnsæt (enten UNICODE-UTF 8) eller vestligt (ISO 8859-1)
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi