Godaften...
Jeg skal til, at installere 9.04 på en gammel Amitech FreeNote Lite 4908 (Intel 1.6GHz, 250MB, 40GB harddisk) for en ven, men CD/DVD-drevet er ikke så godt, så jeg har købt et externt (Samsung SE-S224)
Nu er spørgsmålet så bare, hvordan får jeg PCen til, at boote op fra det externe drev
Amitech'en kan ikke boote fra USB
Install fra extern drev
-
- Forfatter
- IRC nickname: LinuxMor
- Geografisk sted: Hadsten
Install fra extern drev
Vh. Jannie
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Install fra extern drev
momsemor skrev:Godaften...
Jeg skal til, at installere 9.04 på en gammel Amitech FreeNote Lite 4908 (Intel 1.6GHz, 250MB, 40GB harddisk) for en ven, men CD/DVD-drevet er ikke så godt, så jeg har købt et externt (Samsung SE-S224)
Nu er spørgsmålet så bare, hvordan får jeg PCen til, at boote op fra det externe drev
i med drevet og under boot der burde den nu finde det nye drev.... normalt kan man trykke på en knap ved boot for at få listet drev der kan bootes fra. det kan være det er nødvendigt at gå gennem denne menu
-
- Forfatter
- IRC nickname: LinuxMor
- Geografisk sted: Hadsten
Re: Install fra extern drev
soundpartner skrev:momsemor skrev:Godaften...
i med drevet og under boot der burde den nu finde det nye drev.... normalt kan man trykke på en knap ved boot for at få listet drev der kan bootes fra. det kan være det er nødvendigt at gå gennem denne menu
Hej...
Jeg kan kun komme ind i selve "den blå menu" med: main, advanced, security, boot, exit
Under: Devices står der:
Floppy Drive A = none
IDE Primary = SAMSUNG MP0402H
IDE Secondary = SONY DVD RW DW-D56A
Jeg har rettet i boot, så den starter fra CD/DVD, men det er nok fra den interne for den skriver, at der ikke er nogen CD/DVD i.
Kan det være fordi, den externe er tilsluttet med USB-stick??
Vh. Jannie