Grub loading error 25

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
didriksmidt

Grub loading error 25

Indlæg af didriksmidt »

Hej, jeg har netop lige opdateret min bærbare ubuntu ibex, og har så genstartet den. Men nu kommer den ikke længere end til grub loading stage 1.5 hvor den klager over error 25. Jeg har ingen anelse om hvad det skyldes, og har prøvet at google det, men det eneste jeg fandt frem til var at det skulle hjælpe at ændre i sine boot device priorities, men det hjalp ikke noget.

Jeg skal til eksamen imorgen og mange af mine noter ligger på, HJÆLP!
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Grub loading error 25

Indlæg af Christian.Arvai »

Lad være med at pil ved noget som helst, sæt en ubuntu livecd i og brug den til at komme ind og redde de dokumenter, før du forsøger noget som helst andet !

PS: Jeg har sat dit indlæg på som "Overvåget" - så hvis du skriver et indlæg, bør du blive herinde i mindst 10 minutter, jeg får en mail når der komme indlæg i denne tråd og jeg har et program til at tjekke min mail.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
didriksmidt

Indlæg af didriksmidt »

Okay, jeg er igang med at hente ubuntu, men har glemt hvilket program jeg skal bruge for at lave min usb om til en live disc. Googler videre :)

bruger UNetbootin
Senest rettet af didriksmidt 11. jun 2009, 21:16, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Har du kun den ene pc ?

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
didriksmidt

Indlæg af didriksmidt »

Nej sidder på en tudsegammel xp bærbar nu.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Vent lige her i 10 minutter, jeg er lige ved at snakke med nogle på irc og løse dit problem, jeg skriver et indlæg når den er klar.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Kan den windows pc du har brænde ?

EDIT:

Hvis du kan brænde en cd via windows pc´en, er der 2 muligheder:

1: brænd en ubuntu livecd og brug den til at boote op som livecd og red dine data.

2: hent programmet supergrubdisk på http://www.supergrubdisk.org/ , brænd det og brug det til at rette fejlen i din MBR, det burde uanset hvad ikke kunne ødelægge data, så du kan lige så godt forsøge at rette fejlen, uden at brænde en ny cd med ubuntu.

PS: Fik du løst det til tiden ?