itunes alternative?

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
meistro
IRC nickname: meistro

itunes alternative?

Indlæg af meistro »

Billede

som i kan se på billedet så har itunes lagt noget af mit musik i mapper så alt der tilhøre det bestemte musik nr, album, kunstner, billeder - er samlet i en mappe for sig selv men af hvad jeg kan se så er der ikke nogen musik afspiller på ubuntu8,10 der afspiller filerne selvom de er i mapper? og sys det lidt træls hvis jeg skal tage alle musik filerne ud af deres mapper for spille dem.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: itunes alternative?

Indlæg af soundpartner »

meistro skrev:Billede

som i kan se på billedet så har itunes lagt noget af mit musik i mapper så alt der tilhøre det bestemte musik nr, album, kunstner, billeder - er samlet i en mappe for sig selv men af hvad jeg kan se så er der ikke nogen musik afspiller på ubuntu8,10 der afspiller filerne selvom de er i mapper? og sys det lidt træls hvis jeg skal tage alle musik filerne ud af deres mapper for spille dem.

amarok (brug v1,4 for den nye den stinker kosmisk) tager hele din samling uden problemer. det samme gør rhytmbox, og du kan skam også åbne hele mapper med totem.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
eitreach
IRC nickname: eitreach

Indlæg af eitreach »

Jeg tror ikke jeg er helt med. Hvad sker der når du importerer hovedmappen i f.eks. Rhythmbox?
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
meistro

Indlæg af meistro »

soundpartner skrev:
meistro skrev:

amarok (brug v1,4 for den nye den stinker kosmisk) tager hele din samling uden problemer. det samme gør rhytmbox, og du kan skam også åbne hele mapper med totem.

rythmboks har jeg lidt besvær med at installere ved ikke lige hvordan jeg skal installere det og er i gang med at hente amarok 2,1 for man kan åbenbart ikke hente 1,4 mer?
meistro

Indlæg af meistro »

ps.
Amarok uses a database to store information about your music. If you are not sure which to use, press Next.

hvorfor skal amarok samle info om mit musik ?
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

meistro skrev:
soundpartner skrev:
meistro skrev:

rythmboks har jeg lidt besvær med at installere ved ikke lige hvordan jeg skal installere det og er i gang med at hente amarok 2,1 for man kan åbenbart ikke hente 1,4 mer?

drop det og lige med det samme!!!
du skal ikke hente noget. du skal gå i system>administration>synaptic og vælge det der, eller du kan installere fra terminalen med

Kode: Vælg alt

sudo aptitude install rhythmbox

amarok 1,4 kan installeres med følgende komando (et script på min server)

Kode: Vælg alt

wget http://soundpartner.linux.dk/904/amarok.sh && sh amarok.sh

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

meistro skrev:ps.
Amarok uses a database to store information about your music. If you are not sure which to use, press Next.

fordi det samler dit musik i en base således at det er nemt at finde rundt i

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
meistro

Indlæg af meistro »

soundpartner skrev:
meistro skrev:ps.

fordi det samler dit musik i en base således at det er nemt at finde rundt i

okay så den samler ikke info så f.eks. alle andre kan se mit musik ? lign.
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

meistro skrev:okay så den samler ikke info så f.eks. alle andre kan se mit musik ? lign.

nej da... det ville rent faktisk være ulovligt.

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Jimmyfj »

Et rigtig godt alternativ til iTunes er programmet ATunes, skrevet i Java og du kan hente det her:

http://www.atunes.org/
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
eitreach
IRC nickname: eitreach

Indlæg af eitreach »

Rhythmbox er installeret sammen med Ubuntu. Der er derfor ikke behov for selv at installere den.

Programmer - Lyd og video - Rhythmbox musikafspiller
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
meinertz
IRC nickname: meinertz

Indlæg af meinertz »

Jeg kan varmt anbefale Songbird som er rimelig iTunes-agtigt men også har mulighed for at installere udvidelser ligesom i Firefox (fordi den er bygget på noget af Firefoxs kode)
Hjemmeside: jonas.meinertz.org
Frederik
Geografisk sted: Svendborg

Indlæg af Frederik »

Jeg synes aldrig rigtigt Amarok har fungeret tilfredsstillende for mig. Jeg bruger i stedet Exaile, som godt kan beskrives som Amarok til GNOME. Aktiverer man én af de indbyggede udvidelser, kan man også åbne hele mapper i programmet.

Bemærk dog at jeg havde problemer med at importere en stor del af min m4a-samling da programmet simpelthen ikke kunne håndtere tagsene. Det betød ikke det store for mig da jeg alligevel var træt af m4a-filer, men jeg ved ikke hvordan du har det med enten at skulle skifte størstedelen af din musiksamling ud eller konvertere den til et andet format, men jeg synes programmet er det værd.