Hvilket brænderprogram?Ingen hjælp?

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
zerben

Hvilket brænderprogram?Ingen hjælp?

Indlæg af zerben »

Hej.Jeg har prøvet at brænde en cd med Brasero,Gnomebaker og k3b men det er ikke lykkedes mig at lave en kopi til bilen.Hvad skal jeg bruge for at lave en kopi af en hel cd?Det er ikke noget til noget fancy men bare noget fordi jeg skal til hovedstaden og gerne vil høre noget efter eget valg.
Senest rettet af zerben 18. jun 2009, 22:31, rettet i alt 1 gang.
zerben

Re: Hvilket brænderprogram?

Indlæg af zerben »

Hej.Det er ikke for at være negativ men der er flere og flere grunde til at vælge Xp.Jeg kan ikke kopiere en cd,jeg kan ikke opdatere min garmin og min samsung telefon.Der er efterhånden flere og flere ting som der ikke er muligt i linux.Jeg har været med ubuntu siden 6.06 dapper men det bliver sværere og sværere at undvære xp.Jeg takker for hjælpen i den tid der er gået men har ikke overskud til at finde alternative løsninger mere.Jeg håber det bedste for ubuntu men hvis det skal være et problen at kopiere en cd er det ikke let at tiltrække nye brugere.Tak for hjælpen og farvel.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

zerben skrev:Hej.Det er ikke for at være negativ men der er flere og flere grunde til at vælge Xp.Jeg kan ikke kopiere en cd,jeg kan ikke opdatere min garmin og min samsung telefon.Der er efterhånden flere og flere ting som der ikke er muligt i linux.Jeg har været med ubuntu siden 6.06 dapper men det bliver sværere og sværere at undvære xp.Jeg takker for hjælpen i den tid der er gået men har ikke overskud til at finde alternative løsninger mere.Jeg håber det bedste for ubuntu men hvis det skal være et problen at kopiere en cd er det ikke let at tiltrække nye brugere.Tak for hjælpen og farvel.

med den atityde syntes jeg da bare du skal gå ud og købe dig en xp, nero, word osv...
jeg kan fint kopiere cd'er med braseros 1:1 kopierings ting.
jeg har ikke en garmin gps fordi de er ukompatible som bare fanden, og jeg kan ikke lide de der samsung mobiltelefoner som alt for let går i stykker...

min mio gps virker fint igennem wine, mine nokia telefoner fungerer fint, og som sagt så kopierer jeg let cd'er.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Rolig nu :D

Og skriv præcist hvad problemet er.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Casper Hansen

Indlæg af Casper Hansen »

zerben skrev:Hej.Det er ikke for at være negativ men der er flere og flere grunde til at vælge Xp.Jeg kan ikke kopiere en cd,jeg kan ikke opdatere min garmin og min samsung telefon.Der er efterhånden flere og flere ting som der ikke er muligt i linux.Jeg har været med ubuntu siden 6.06 dapper men det bliver sværere og sværere at undvære xp.Jeg takker for hjælpen i den tid der er gået men har ikke overskud til at finde alternative løsninger mere.Jeg håber det bedste for ubuntu men hvis det skal være et problen at kopiere en cd er det ikke let at tiltrække nye brugere.Tak for hjælpen og farvel.

Synes du giver lidt for let op siden du har været med i snart 3 år. Jeg kan sagtens brænde CD'er og data DVD'er i Gnomebaker i både Ubuntu og Arch.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Jeg er faldet lidt til ro igen men her er et billede af skærmen når jeg forsøger at brænde cd.Det drejer sig om Steppenwolf og Crosby,Stills,Nash & Young.Det er ikke brændte men originale.

http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... G58664.png

Grunden til mit sure og måske ikke så heldige indlæg var at jeg sad med en Xp fanatiker og prøvede på at overbevise ham om at der er andre ting er lige så gode og så kan jeg ikke kopiere en ganske alm cd.Jeg undskylder mange gange.
zerben

Re: Hvilket brænderprogram?Ingen hjælp?

Indlæg af zerben »

Hej.Har jeg ikke fortjent lidt hjælp efter så lang tid og trods jeg har sagt undskyld for mit lidt frustrerede indlæg?Jeg spurgte om hjælp den 10 og idag er det den 18 og stadigt ingen hjælp..Jeg vil gerne vide om jeg er lagt på is af soundpartner,christian.arvai og Casper Hansen for hvis det er tilfældet vil jeg gerne undskylde for de herrer.Jeg havde et dårligt indlæg men har sagt undskyld til dem.Hvis man ikke kan træde lidt ved siden af skal jeg nok beherske mig i fremtiden men det var ikke for at fornærme nogen.Håber at jeg stadig kan få hjælp selv på trods af mit indlæg.Hvis ikke vil jeg gerne vide det så jeg kan komme videre.
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

Jeg læste også dit uheldige indlæg, men synes da at du fortjener en chance, nu da du er faldet ned igen. Kan selvfølgelig ikke svare på andres vegne, men tvivler på at du er lagt på is - det er trods alt ikke den normale stil her i forum. Det er nok snarere at det er svært at løse dit problem.

Men din fejl opstår pga. timeout, hvilket vil sige at dit CD/DVD-drev ikke er i stand til at læse mediet korrekt. Det kan skyldes at laseren formentlig er færdig. Eller problemer med controlleren. Men det er hardware relateret og har ikke noget med programmerne at gøre.

Jeg vil anbefale dig at prøve at udskifte CD/DVD-drevet med et andet og se om ikke det hjælper.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
zerben

Indlæg af zerben »

Ok.Det vil jeg forsøge.Det var bare træls at høre på min kammerat der kørte psykisk terror mod mig.Han er en god ven men meget opsat på xp.
pea1
Geografisk sted: Odense

Indlæg af pea1 »

Hej,

Jeg synes det er helt i orden med negativ kritik. - Vi er her for at hjælpe
Jeg vil også helt klart prøve med et andet drev. Samtidig vil give et godt fif som jeg selv anvender, nemlig Virtual Box. Installer dette program og installer Windows XP som gæste-operativsystem. En Windows XP home edition fylder nyinstalleret ca. 1,5 Gbyte i en såkaldt VDI-fil. Lav så en kopi af denne når du har dit eget basis setup. Når din XP så bliver syg, overskriver du den bare med kopien. I Virtual box kan du i dit tilfælde "mounte" CD/DVD brænderdrevet til XP og dermed få testet om du så kan brænde der. :idea: Du har også mulighed for internet-forbindelse samt shared folders til en af dine Ubuntu-mapper. XP-home edition kører fint med en RAM-tildeling på 256 mb.
Har man en USB enhed som Ubuntu ikke vil kendes ved, så kan den godt se at noget er tilsuttet. Giv det videre til Windows XP i Virtual Box menuen. Så skal du bare se........ Det her er kun et spørgsmål om hvor stor driverdatabasen til operativsysytemet er. Min erfaring med det ikke kommercielle Linux er, at man nok ikke lige skal forvente at det aller-nyeste hardware virker. Der skal jo lige være nogle frivillige kræfter som laver driverne først.
Vi må erkende at vi Linux-brugere kun udgør ca. 5% af verdensmarkedet og der er websteder som ikke helt overholder web-standarden så brugeren skal i disse tilfælde køre Windows :evil: .
Jeg oplever at jeg mindre og mindre benytter min Windows XP og det er et tegn på at Ubuntu bliver stærkere.
Jeg kunne skrive meget mere om det her, men så skifter vi jo emne og så hører det hjemme i et andet forum.

Held og lykke med det.... :wink:
Ubuntu 8.04
IBM thinkpad R51, T43, T40 og Lenovo T500